اصفهان شرق

ساماندهی توزیع لوازم‌التحریر ایرانی – اسلامی در سراسر استان اصفهان

کدخبر: 50208
1393/10/29 در ساعت 13:00

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در یکصدمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، مقطع پیش دبستانی را یکی از مقاطع تحصیلی موثر در رشد و نمو ذهنی دانش‌آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در خرداد گذشته، نظارت در مقاطع پیش دبستانی به طور کامل به آموزش و پرورش واگذار شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر  45 هزار نفر دانش‌آموز زیر پوشش پیش‌دبستانی‌های آموزش و پرورش ، 30 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و 10 هزار نفر هم تحت پوشش ارگان‌های دیگر به آموزش مشغول هستند که با توجه به متفاوت بودن متون درسی و آموزش معلمان و نامناسب بودن فضای برخی از این مراکز نظارت بر فعالیت‌های پیش دبستانی در نهادهای دیگر نیز به طور کامل به آموزش و پرورش محول می‌شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه برنامه ی عمل پیش دبستانی‌ها به طور کلی باید برای همه مراکز پیش دبستانی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: در این جلسه، برنامه عملی و نظارتی که باید در پیش دبستانی‌های خارج از آموزش و پرورش اعمال شود  مورد تصویب قرار گرفت.

وی به اقدام جدید آموزش و پرورش پیرامون ساماندهی رسانه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: ساماندهی کیف و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان در این مقوله قرار می‌گیرد که می‌تواند در ایجاد فرهنگسازی مطلوب دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد.

زرگرپور استفاده از لوازم التحریر ایرانی اسلامی را در این رسانه‌های فرهنگی مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این حرکت به صورت خودجوش آغاز شده و در این برنامه عناوین، آرم‌ها و اشکال خارجی و ناهنجار جای خود را به آرم‌هایی مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی می‌دهد.

وی از تشکیل کارگروهی در زمینه ساماندهی رسانه‌های فرهنگی در استانداری خبر داد و افزود: این کارگروه در مدت محدودی این رسانه فرهنگی را ساماندهی می‌کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با همکاری بخش خصوصی که تولید کننده این لوازم هستند، امیدوار هستیم که در سال آینده و در شروع سال تحصیلی بتوانیم لوازم التحریر بومی ایرانی و هماهنگ با فرهنگ ملی اسلامی ایران به دانش‌آموزان ارائه کنیم که می‌تواند کار بزرگ و اساسی برای فرهنگسازی جامعه باشد.

وی به بزرگداشت هفته معلم در سال آینده اشاره کرد و گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که از طرف وزارت آموزش و پرورش ارسال شده، شورای آموزش و پرورش استان به عنوان ستاد بزرگداشت روز معلم انتخاب شده است.

زرگرپور افزود: این ستاد وظیفه انتخاب معلم نمونه را بر عهده داد و با برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های خود، بیش از 1020 معلم منطقه ای ،50 معلم استانی و 5 معلم ملی برای ادای تکریم و احترام به آنان برگزیده می‌شوند.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم