سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - دوشنبه 29 دی 1393

رئیس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق بازرگانی اصفهان:

نقشه راه برند اصفهان به زودی طراحی می‌شود

رئیس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نقشه راه برند اصفهان به زودی طراحی می‌شود و باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا رجالی در چهل و هفتمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، فرهنگ‌سازی کار و کارآفرینی بر روی کودکان و نوجوانان را اقدام مؤثر و مفید برای آینده جامعه برشمرد و اظهار داشت: دوران کودکی مهم‌ترین دوران تأثیرپذیری یک انسان بوده که می‌تواند شخصیت آینده وی را شکل دهد و آموزش کارگروهی و کارآفرینی می‌تواند در آینده‌، نسل کارآفرین و خلاق تربیت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سلسله نشست‌های تخصصی کمیسیون برند اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و افزود: این کمیسیون در جلساتی با مسئولان استان خواستار ارائه مدل برای برندسازی شهر اصفهان در سطح  کشور و بین‌الملل بوده و در این راستا با مسئولان شهر و استان جلسات متعدد مشورتی برگزار کرده است‌.

رئیس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق بازرگانی اصفهان از تنظیم اسناد بالادستی برند در استان اصفهان خبر داد و بیان کرد: در گام نخست نقشه راه پیشنهادی با همکاری مشاور و همکاری مسئولان شهری در دست تهیه است.

جشن پایان سال اتاق بازرگانی اصفهان در 21 اسفند امسال

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به برگزاری انتخابات هشتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی تصریح کرد: انتخابات روز دوشنبه 18 اسفند به صورت سراسری برگزار می‌شود و 15 نماینده اصفهان در این انتخابات منتخب می‌شوند.

خسرو کسائیان از برگزاری جشن پایان سال اتاق بازرگانی اصفهان در 21 اسفند امسال خبر داد و گفت: در این مراسم عملکرد 4 ساله اتاق بازرگانی همراه با تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی کشور به اطلاع اعضای اتاق بازرگانی می‌رسد.

پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی شفاف‌سازی شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه اظهار داشت: به گفته مسئولان بانک مرکزی 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات به استان اصفهان پرداخت شده و امیدوار هستیم با شفاف‌سازی مشخص شود سهم واحدهای صنعتی از این میزان تسهیلات چه میزان است.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی افزود: همکاری تشکل‌های اقتصادی مانند اتاق و خانه صنعت می‌تواند به بانک‌ها در شناسایی واحدهای صنعتی واقعی کمک کند تا علاوه بر تقویت تولید شاهد صادرات آنان نیز باشیم.

شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان می‌توانند زمینه ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی را فراهم کنند

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به ارتباط نزدیک اتاق با شهرداری اصفهان در پروژه سالن اجلاس سران و شرکت نمایشگاه‌های بین‌‌المللی استان بیان کرد: سالن اجلاس سران می‌تواند به عنوان یک مرکز تجارت بین‌الملل اصفهان با مشارکت اعضای اتاق شناخته شود‌.

ابوالقاسم سرتیپی تصریح کرد: اتاق بازرگانی یک بنگاه اقتصادی و انتفاعی نبوده بلکه تلاش می‌کند زیرساخت‌های اقتصادی و صادراتی را با همکاری بخش دولتی و شهرداری برای فعالان اقتصادی فراهم سازد.

وی با اشاره به خرید بخش گسترده سهام سایر سهامداران شرکت نمایشگاه استان اصفهان توسط شهرداری اصفهان گفت: شهرداری در حال حاضر 67 درصد و اتاق بازرگانی اصفهان 7 درصد سهام شرکت نمایشگاه را به خود اختصاص داده و این 2 بخش با تعامل و همکاری می‌توانند زمینه توسعه این شرکت را در محل جدید ایجاد کنند.

قرارداد همکاری بین اتاق بازرگانی اصفهان و یونیدو به امضا رسید

مصطفی رناسی، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به تنظیم قرارداد همکاری بین اتاق بازرگانی و سازمان بین‌المللی توسعه صنعتی ملل متحد اظهار داشت: در این قرارداد مرکز پیمانکاری فرعی اصفهان به شبکه جهانی spx متصل می‌شود و همچنین دوره‌های آموزشی برای اعضای مرکز اصفهان توسط کارشناسان خبره یونیدو برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه‌، انتقال تکنولوژی و فناوری از یونیدو به واحدهای صنعتی استان را گامی موثر در توانمند‌سازی آنان و حضور در بازارهای بین‌المللی برشمرد و گفت: تقویت روابط اتاق بازرگانی اصفهان با انجمن‌های بین‌المللی از جمله یونیدو می‌تواند به تقویت اعضا برای حضور در بازارهای جهانی منجر شود.

مرتضی بیشه افزود: یکی از فعالیت‌های ماندگار اتاق بازرگانی اصفهان فرهنگ‌سازی کار در جامعه از طریق مدارس و مهدکودک‌ها است.

دولت‌ها در روابط بین فعالان اقتصادی با بانک‌ها دخالت نکنند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بیان کرد: فعالان اقتصادی در گذشته با بانک‌ها تعامل خوبی داشتند ولی دولت‌ها با دخالت در سیاست‌های بانک‌ها این روابط متناسب را برهم زدند‌.

سیدرسول رنجبران تصریح کرد: بانک‌ها با مشتریان بر‌اساس معیارهای مشخص تعامل می‌کردند ولی دستورات دولت‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی سبب برهم خوردن نظم بانک‌ها شده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی با نرخ‌های وجود تنها بخش بازرگانی می‌تواند این قبیل تسهیلات را دریافت کند و بخش تولید نمی‌تواند این قبیل تسهیلات را بازپرداخت کند.

فرهنگ‌سازی کار‌، کارآفرینی و کارگروهی از مهدکودک‌ها باید آغاز شود

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و مسئول کمیته ارتقای فرهنگ کار، کارآفرینی و کارگروهی اتاق در این جلسه با تشریح عملکرد این کمیته خاطرنشان کرد: جمعی از اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه فرهنگ در این کمیته در حال آسیب‌شناسی فرهنگ کار در جامعه بوده و در این راستا در 6 ماه گذشته فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته است.

علیرضا نادری از اجرای طرح قاصدک و فانوس با همکاری آموزش و پرورش استان با هدف آموزش معلمان و مدیران مدارس در تقویت کارگروهی در مدارس خبر داد و افزود: برای آشنا‌سازی دانش‌آموزان با کار‌ گروهی در گام نخست برای معلمان و مدیران مدارس  یک دوره آموزشی 2 ماهه  با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌‌شود‌.

وی همچنین از برگزاری همایش سلام بر کار، با حضور کارشناسان سازمان‌های دولتی استان خبر داد و اظهار داشت: در این راستا پرسش‌نامه‌ها با هدف آسیب‌شناسی سازمان‌های دولتی استان اصفهان در حال انجام بوده که مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی در این سازمان‌ها از نگاه کارمندان و کارشناسان بررسی می‌‌شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همکاری با کمیته فرهنگ شهرداری، بهزیستی‌، صدا و سیما و حوزه علمیه اصفهان را از دیگر اقدامات این کمیته در فرهنگ‌‌سازی کار و کارگروهی در استان اصفهان خبر داد و بیان کرد: نام‌گذاری یک روز به نام روز کار به نقش و جایگاه در جامعه اشاره کند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.