سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - دوشنبه 29 دی 1393

امام جمعه اصفهان:

راهکار افزایش تولیدات کشور و رشد اقتصادی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی است

امام جمعه اصفهان گفت‌: راهکار افزایش تولیدات کشور و رشد اقتصادی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده و باید کاری کنیم که در این زمینه بخش خصوصی بیش از گذشته در این زمینه فعال شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید‌ یوسف طباطبایی‌‌نژاد با بیان اینکه رانندگان چه در بخش حمل بار و چه در بخش حمل مسافر در جاده‌ها‌، وظیفه سنگینی بر عهده دارند، اظهار داشت‌: همه ما قبول داریم که رانندگی یکی از سخت‌ترین مشاغل بوده و اگر ما سالانه بیش از 18 هزار نفر کشته در جاده‌ها داشته‌ایم، رانندگان در رأس این هرم قرار داشته و بیشترین آسیب را از این تصادفات می‌بینند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته به رانندگان و وضعیت زندگی آنان توجه نمی‌شد، اما در سال‌های اخیر اقداماتی انجام شده ولی رفاه بیشتر این عزیزان نیاز به رسیدگی و توجه بیشتری دارد‌.

وی با اشاره به نقش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در افزایش تولید کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم تولید کشور افزایش یابد‌، باید تولید‌کنندگان داخلی تحت حمایت قرار گیرند‌.

آیت‌الله طباطبایی‌‌نژاد ادامه داد: با دریافت مالیات کمتر‌، عدم سخت‌گیری در دادن مجوز و دادن وام‌های کم‌‌بهره می‌توانیم تولید‌کنندگان داخلی را به سرمایه‌گذاری و تولید ترغیب کرده و اقتصاد کشور را رونق بخشیم.

وی گفت: مسئولان حمل و نقل استان برای ارتقای سطح خدمات در مجتمع‌های بین‌راهی و رفاه بیشتر مردم در سفر‌ها از حضور بازرسان در این مکان‌ها استفاده کنند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: ما در کشور با جمعیت 5 میلیونی معلولان روبرو هستیم و متأسفانه در تعداد محدودی از این مجتمع‌ها تدابیری برای رفاه آنان در نظر گرفته شده و این یکی از مهم‌ترین مسائلی بوده که نیاز به رسیدگی بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: توصیه می‌کنیم در این مجتمع‌های بین راهی مکانی برای استراحت رانندگان کامیون در نظر بگیرید تا بتوانند با خیال آسوده استراحت کرده تا از بروز تصادفات به علت خواب آلودگی این رانندگان جلوگیری شود.

باید به مشکلات استان اصفهان بیشتر رسیدگی شود

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در این دیدار اصفهان را پایتخت حمل و نقل کشور دانسته و افزود‌: با توجه به اینکه استان اصفهان در مرکز کشور قرار گرفته و محورهای استان توزیع‌کننده ناوگان بار و مسافر کشور بوده و از این لحاظ پرترددترین محورهای کشور در بخش ناوگان عمومی متعلق به این استان است، باید به مشکلات آن  بیشتر رسیدگی شود.

داریوش امانی با بیان اینکه استان اصفهان در تعداد پایانه‌های بار و مسافر‌، مجتمع‌های بین‌راهی، میزان کالای جا به جا شده رتبه نخست کشور را از آن خود کرده، بیان کرد: با سرمایه‌گذاری صحیح در صنعت حمل و نقل و تأمین زیرساخت‌های لازم  می‌توانیم جایگاه ممتاز اصفهان را حفظ کنیم‌.

وی همچنین در‌باره مجتمع‌های خدماتی رفاهی در استان، گفت: در حال حاضر 33 مجتمع بین‌راهی در استان اصفهان در حال بهره‌برداری بوده و تا پایان سال 5 مجتمع افتتاح می‌شود.

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: فعالان بخش حمل و نقل مسافر استان اصفهان امسال نیز یک حرکت جهادی انجام دادند و با تلاش شبانه‌روزی برای بازگرداندن زائران حسینی تلاش کردند و این خود جای تقدیر دارد.

در ادامه جلسه تعدادی از فعالان و نمایندگان انجمن صنفی‌های حمل و نقل کالا‌، مسافر‌، کامیون‌داران و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی‌، بین‌راهی استان با بیان مشکلاتشان خواستار رسیدگی بیشتر برای حل مشکلات حمل و نقل استان شدند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.