سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 08:03 - یکشنبه 28 دی 1393

امام جمعه شهر هرند:

توهین نشریه شارلی به پیامبر خوبی ها، جنگ فرهنگی غرب است

امام جمعه شهر هرند گفت: باید دانست که غرب با اصل دین ما مخالفت می کند و بهترین راه مبارزه صریح از لحاظ فرهنگی با غرب است.

حجت الاسلام سید مهدی اصل حسینی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اقدام خود ساخته کشورهای غربی در قالب داعش با هدف نشان دادن چهره اسلام با نقاب خشونت، اظهار داشت: اکثر مردم در جوامع غربی استقبال خوبی از اسلام دارند، به همین علت دشمنان غربی که نگران گسترش دین اسلام در بین جوامع غربی هستند، با دست خود اسلام خشنی را نشان دادند که سر می برید و شعار الله اکبر سر می داد.
امام جمعه هرند افزود: هدف دشمن نفوذ به کشور ایران بود که با عنایت مقام معظم رهبری و سرداران دلیر و پاکی همچون سردار قاسم سلیمانی این توطئه در خارج کشور و در کشورهای عربی کور و منهدم شد.
وی با اشاره به بازگشت برخی نیروهای فرانسوری حاضر در داعشی گفت: کشتاری که در فرانسه رخ داد توسط نیروهای دست پرور غربی بود که برای اجرای کشتارهای بی رحمانه به کشورهای مسلمان منطقه انتقال یافتند و حال مزدورانی که به دست خودشان پرورش داده شدند به کشورهای خود بازگشته اند در حالی که هنوز روحیه دد منشی را با خود به همراه دارند.
اصل حسینی حرکت زشت نشریه شارلی ابدو در توهین به پیامبر گرانقدر اسلام (ص) را غلطی دیگر در جهت اسلام ستیزی دشمنان غربی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در نماز جمعه حرکت زشت نشریه چاپ فرانسه را محکوم کردیم و عنوان می کنیم که در کشور اسلامی ایران، بزهکاران هم می دانند که نباید به پیامبر الهی توهین کرد ولی غربی ها با این حرکات زننده ثابت کردند که با اصل دین واسلام مخالفت دارند.
وی تاکید کرد: برخی فکر می کنند در مسائل هسته ای با لبخند به غربی ها کار درست خواهد شد ولی باید دانست که غرب با اصل دین ما مخالفت می کند و بهترین راه مبارزه صریح از لحاظ فرهنگی با غرب است.
امام جمعه شهر هرند با توجه به هجمه های فرهنگی علیه دولت ایران ذکر کرد: اقدام نشریه شارلی جنگ فرهنگی علیه اسلام بود و ماباید با قاطعیت و هوشیاری در مقابله با اقدامات ضد ارزشی و فرهنگی غرب بایستیم.
وی در پایان با اشاره به نبود بودجه ی کافی در عرصه کار فرهنگی تصریح کرد: برخی مواقع در برابر جبران کسری بودجه دولت افتخار می کنیم ولی تا امروز در ارتباط با بودجه فرهنگی اقدام موثری را شاهد نبوده ایم و این درحالی است که دولت می بایست کشور را در برابر مسائل فرهنگی مجهز کند و نگاه ما به سمت اشاعه فرهنگ و مبارزه با ضد فرهنگ ها باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.