سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - یکشنبه 28 دی 1393

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان:

سازمان گردشگری شهرداری اصفهان هرچه‌ زودتر تشکیل شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تشکیل سازمان گردشگری که اساسنامه آن بر اساس لایحه شهرداری مورد تصویب شورای اسلامی شهر قرار گرفته باید توسط مراجع مربوطه هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ اصغر آذربایجانی در جلسه علنی شوای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هفته گردشگری اصفهان اظهار داشت: یکی از رویدادهای ارزشمند فرهنگی هفته گذشته برگزاری نخستین هفته گردشگری شهری در محله حسن‌آباد از 20 تا 26 دی‌ماه بود که عصر جمعه نیز شاهد برگزاری آیین اختتامیه این برنامه در خانه بیداری اسلامی بودیم.

وی با اعتقاد بر اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی علاوه بر ایجاد فضای همراه با شادی و نشاط اجتماعی در جهت افزایش تعلق و ارتقای هویت محلی و تاریخی شهروندان اصفهانی نیز موثر است، تصریح کرد: از دست‌اندرکاران کمیته گردشگری سازمان فرهنگی تفریحی که این برنامه‌ریزی را انجام داده و در هفته گذشته تعداد زیادی از شهروندان اصفهانی در نخستین هفته گردشگری از محله حسن آباد شرکت کرده و با فضا و عناصر هویتی، آداب و سنت‌های محلی و فضاهای کالبدی محله حسن آباد آشنا شدند، تشکر می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برگزاری موفق هفته گردشگری در فضای شهری موید این مطلب بوده که با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در درآمدهای پایدار و توسعه شهری و همچنین زیرساخت‌های متنوع در مدیریت شهری ضرورت تشکیل سازمان گردشگری که اساسنامه آن بر اساس لایحه شهرداری مورد تصویب شورای اسلامی شهر قرار گرفته باید توسط مراجع مربوطه هرچه سریع‌تر صورت گرفته و نسبت به عملیاتی شدن سازمان گردشگری اقدام شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی با توسعه گردشگری می‌توان در دریافت درآمدهای پایدار و توسعه شهر در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهری گام برداشت.

آذربایجانی با اشاره به هرس درختان شهر اصفهان، بیان کرد: زمان هرس درختان در ایستگاه‌های BRT که باید در زمان غیرفعال‌بودن این اتوبوس‌ها باشد تا مشکلی برای شهروندان پیرامون استفاده از ایستگاه‌ها ایجاد نکند چرا که دیروز صبح در ایستگاه شهید نواب‌صفوی در زمان انجام انتقال مسافران توسط اتوبوس‌های BRT و فعال‌بودن اتوبوس‌ها هرس درختان انجام شده و ایستگاه مملو از شاخه های هرس شده بود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.