اصفهان شرق

راهکار کاهش آلودگی اصفهان به حداقل رساندن سفرهای درون شهری است

کدخبر: 50131
1393/10/28 در ساعت 13:00

به گزارش اصفهان شرق؛  سید کریم داوودی در جلسه علنی شوای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه لازمه کاهش آلودگی هوای اصفهان برنامه‌ریزی برای کاهش سفرهای درون شهری بوده، اظهار داشت: باید سفرهای درون شهری را کاهش داده و به بحث‌های زیربنایی بیش از گذشته توجه کنیم.

وی با اعتقاد بر اینکه باید مطالعاتی پیرامون کاهش سفرهای درون‌شهری انجام شود، تصریح کرد: شهر اصفهان باید از حالت تک‌قطبی‌بودن مراکز خرید و خدماتی خارج شده و چندقطبی شود. مسئولان باید از ایجاد مراکز تجاری بزرگ در مرکز شهر به خصوص خیابان‌های با عرض کم خودداری کنند زیرا اگر با آلودگی هوا منطقی برخورد نشود، خیابان‌های اصفهان به پارکینگ تبدیل می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: باید از توسعه مراکز خدمات پزشکی و مراکز آموزشی در مرکز شهر جلوگیری کرده و تراکم مسکونی مازاد در مرکز شهر حساب‌شده افزایش یابد.

وی افزود: همچنین با تردد خودروها بدون برگ معاینه فنی مقابله و با متخلفان ترافیک برخورد جدی صورت بگیرد و آموزش شهروندان را پیرامون بحث‌های ترافیکی گسترش دهیم چرا که اگر شهروندان به درستی آموزش ببینند 20 تا 30 درصد از حجم بار ترافیکی کاسته می‌شود.

داوودی با بیان اینکه باید کاربری حریم شهر برای بحث سلامت و بهداشت باشد، خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز خرید و مراکز فرهنگی، تفریحی و هنری در اطراف شهر، جمع‌آوری مشاغل مزاحم و سامان‌دهی آنها در اطراف شهر از جمله فعالیت‌های مناسب برای کاهش آلودگی هوا است.

وی گفت: اکنون ورودی شهر اصفهان پر از مغازه‌های صافکاری و مکانیکی شده که باید در شورای برنامه‌ریزی استان در این مورد راهکار داده شود که تمامی این موارد نیازمند همدلی اعضای شورا با مدیران شهری و هماهنگی مسکن و شهرسازی، میراث فرهنگی و جهادکشاورزی با مجموعه مدیریت شهری دارد.

عضو شورای شهر اصفهان پیرامون برنامه‌ریزی برای ارتقای مدیریت شهری بیان کرد: با وضعیت کنونی اقتصاد برنامه مناسبی برای درآمد شهرداری‌ها وجود نداشته که اگر برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگیرد، آهنگ توسعه شهری را نمی‌توان همچون گذشته دنبال کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید شفاف‌سازی درآمدها و ارائه صورتحساب انجام شده و عوارض و تراکم با برنامه‌های کامپیوتری انجام و به افراد صورتحساب داده شود که البته این موضوع از مدتی پیش در برخی مناطق شهرداری در حال انجام است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توسعه زیرساخت‌های گردشگری ادامه داد: در بحث گردشگری همگی شعار داده و کارها عملیاتی انجام نمی‌‌شود.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم