سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - یکشنبه 28 دی 1393

معاون حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تمام روستاهای استان اصفهان دارای تلفن ثابت می‎‌شوند

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام روستاهای استان اصفهان تا پایان سال دارای تلفن ثابت می‎شوند و امکانات تلفن ثابت در این روستاها آماده می‏‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ مرتضی براری در دیدار با استاندار اصفهان اظهار داشت: استفاده بهینه از این زیرساخت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، چرا‌که این امر در ارتقای رفاه و بهره‌وری استان و ارتقای اشتغال و رونق اقتصادی مؤثر است.

وی به توسعه شبکه تلفن ثابت در روستاها و مناطق کم‌برخوردار استان اصفهان اشاره کرد و افزود: یک هزار و 831 روستا در استان وجود دارد که از این تعداد 38 روستا فاقد تلفن بودند اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته  در 8 ماه امسال به 30 روستا تلفن ثابت اختصاص یافته و تا پایان سال نیز به 5 روستا امکانات استفاده از تلفن ثابت ارائه می‌‌شود.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: 3 روستای باقی‌مانده نیز اگر شرایط جوی اجازه دهد تا پایان سال و در غیر این صورت در 3 ماه ابتدای سال آینده تلفن ثابت اختصاص می‌یابد.

وی به ارائه اینترنت در روستا‌ها اشاره و تصریح کرد: ارائه اینترنت به 664 روستا در برنامه امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داشت که به 325 روستا اینترنت اختصاص یافته و مابقی نیز به مرور زمان از خدمات  اینترنتی بهره‌مند می‌شوند.

براری به توسعه تلفن ثابت در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در برنامه امسال توسعه تلفن ثابت، حدود 880 سایت در استان در نظر گرفته شده که 70 سایت نصب شده و 180 سایت باقی‌مانده نیز تا پایان سال نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در توسعه زیرساخت‌‌ها به طور تقریبی 360 کیلومتر شبکه فیبر نوری در برنامه استان در نظر گرفته شده، گفت: 290 کیلومتر از این شبکه اجرایی شده و باقی‌مانده نیز تا پایان سال به اجرا در‌می‌آید.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه پهنای باند داخل کشور را از برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه مهم‌ترین دغدغه وزارت ارتباطات بوده و در حال حاضر توسعه پهنای باند رشد قابل قبولی نسبت به پهنای باند بین‌الملل داشته است.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار اظهار داشت: اصفهان معین تهران بوده و در این راستا زیر‌ساخت‌های خوبی در استان ایجاد شده است.

رسول زرگرپور با بیان ظرفیت‌های بالای اصفهان افزود: متأسفانه سیاست‌ها و نحوه برخورد شهرداری با زیرساخت‌های ارتباطی مشکلاتی را در استان ایجاد کرده که امیدوار هستیم تا 10 روز آینده برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه مردم هنوز درباره بی‌خطر بودن دکل‌ها و سیستم‌های مخابراتی قانع نشده‌اند، بیان کرد: باور مردم بر پرخطر بودن این سیستم‌ها بوده که این موضوع باید در سطح ملی حل شود، در این صورت بخشی از مشکلات ما برطرف می‌شود.

استاندار اصفهان با انتقاد از وجود نقاط کور آنتن‌دهی تلفن همراه در استان تصریح کرد: با توجه به توریستی بودن استان اصفهان نباید این تعداد نقاط کور وجود داشته باشد، که باید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفع مشکلات این مناطق را در اولویت خود قرار دهد.

وی ادامه داد: یک سوم استان اصفهان کویری و برخی نقاط فاقد پوشش‌های مخابراتی بوده و در برخی از شهرستان‌ها نیز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید این مشکلات هرچه سریع‌‌تر برطرف شود.

زرگرپور با تأکید بر اینکه تلفن همراه ابزار کار مدیریت بحران بوده و رسیدگی به موقع به تصادفات و حوادث ناگوار با استفاده از این ابزار امکان‌پذیر است، گفت: تا سال آینده باید به شرایطی دست یابیم که نقطه کوری در استان وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت به تعهدات خود درباره افزایش پهنای باند عمل کرده و وزارت ارتباطات نیز باید تکلیف دفاتر پیشخوان دولت را مشخص کند تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی استان استفاده شود، اظهار داشت: ‌اصفهان باید پایلوت طرح‌ها و ایده‌های جدید قرار گیرد، چرا‌که اصفهان همه شرایط را برای پایلوت شدن داشته و مردم این استان شایسته خدمت بیشتر هستند‌.

وی افزود: مدیرعامل شرکت مخابرات استان متعهد شده که تا پایان سال مشکل نقاط کور آنتن‌دهی تلفن همراه در استان را برطرف کند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.