سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - یکشنبه 28 دی 1393

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی اصفهان:

۳۲ درصد از منابع آب در استان اصفهان هدر می‌رود

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: فرسودگی و قدمت بالای شبکه آب روستاهای استان اصفهان سبب هدر رفت ۳۲ درصدی آب در سطح استان شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛  محمد حسین قرائتی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آب روستایی اردستان در محل فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه در حال حاظر حفر چاه با ریسک پذیری بالایی بوده، اظهار داشت: سیاست‌گذاری صورت گرفته بر جلوگیری از کاهش هدر رفت آب، تولید آب از منابع مختلف و جمع‌بندی منابع موجود است.

وی با بیان اینکه فرسودگی و قدمت بالای شبکه‌های آب روستایی سبب پرت ۳۲ درصدی آب در سطح استان شده، تصریح کرد: در شهرستان اردستان حدود 30 درصد آب به واسطه استهلاک خطوط هدر می‌رود.

مدیرکل آبفار استان اصفهان اولویت سازمان را جلوگیری از هدر رفت آب اعلام کرد و افزود: در این راستا پروژه‌های متعدد شناسایی شده و مطالعات لازم صورت گرفته است.

وی به پیشرفت 80 درصدی پروژه مجتمع اسلام‌آباد اردستان اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح 11 کیلومتر خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ آب با صرف اعتباری بالغ بر 4میلیارد و 500 میلیون ریال صورت گرفته است.

قرائتی با بیان اینکه در صورت تخصیص 100درصدی اعتبارات سال 93 این پروژه به 7 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح 800 خانوار از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

وی به اختصاص 7 میلیارد ریال از طرف دفتر مناطق محروم کشور برای آب و فاضلاب روستایی استان اشاره کرد و ادامه داد: از این میزان اعتبار 3میلیارد ریال برای مجتمع اسلام آباد اردستان و 2 میلیارد ریال برای مجتمع ریگستان زواره در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آبفار استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین مبلغ یک میلیارد و 700میلیون ریال از محل اعتبارات ملی آب و فاضلاب روستایی برای مجتمع اسلام آباد اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه عملیات احداث مجتمع آب رسانی اونج- ظفرقند در حال انجام بوده، تصریح کرد: برای اجرای این طرح با 31 کیلومتر خط انتقال و احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ تا کنون بالغ بر 13 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل اعتباری بالغ بر 8میلیارد ریال دیگر نیاز است.

قرائتی با بیان اینکه در حال حاضر30 کیلومتر از خط انتقال این مجتمع انجام شده، خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح حدود 700خانوار از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

وی خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر از طریق منابع مازاد شهرستان برای امور آبفار شد و اظهار داشت: اولویت دیگر امور آبفار استان در شهرستان‌ها جلوگیری از پرت آب است.

فرماندار اردستان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه شهرستان اردستان با تعداد روستاهای بالا دارای پراکندگی گسترده‌ای بوده، افزود: با توجه به موقعیت کویری شهرستان و اهمیت حفظ جمعیت در این مناطق باید روستاهای شهرستان به صورت ویژه دیده شوند.

بهرام خواجه سعیدی با بیان اینکه 103 روستای شهرستان اردستان تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند، خاطرنشان کرد: حدود 50 روستای شهرستان با تانکر آب رسانی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.