سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - یکشنبه 28 دی 1393

استاندار اصفهان:

استفاده از دستگاه‌های کاهنده آب در اصفهان عملیاتی شود

استاندار اصفهان گفت: با توجه به اینکه میزان منابع ذخیره آب یک‌ دوم مصارف بوده، استفاده از دستگاه‌های کاهنده آب می‌تواند روشی برای صرفه‌جویی در این مایع حیاتی باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دهمین جلسه شورای مدیریت بحران استان،‌ با بیان اینکه در استان اصفهان و سرشاخه‌های زاینده‌رود در یک ماه نخست فصل زمستان بارش قابل توجهی وجود نداشته، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی کشور و استان از ابتدای بهمن‌ماه بارش‌ها نرمال می‌شود.

وی افزود: با پیش‌بینی صورت پذیرفته، بارش‌ها در سال آبی 94-93 نرمال شده، ولی باید به این نکته توجه داشت که اصفهان استانی با وجود یک ‌سوم خاک کویری و بیابانی است.

استاندار اصفهان بر استفاده از دستگاه‌های کاهنده آب تأکید و بیان کرد: بر‌اساس طرح سازمان آب و فاضلاب شهری، اگر 200 هزار دستگاه کاهنده آب نصب شود، یک مترمکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان منابع ذخیره آب یک دوم مصارف بوده، استفاده از دستگاه‌های کاهنده آب می‌تواند روشی برای صرفه‌جویی در این مایع حیاتی باشد.

زرگرپور ادامه داد: این طرح را در ابتدا می‌توان از دستگاه‌های اداری، دانشگاه‌ها و مکان‌های با مصرف عمومی آب شروع کرد و در ادامه به سمتی حرکت کنیم که سیستم کاهنده در همه جا نصب شود.

وی به نقش شبکه تلفن همراه در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: حدود 18 درصد ترافیک شبکه تلفن همراه مربوط به شهر اصفهان است.

استاندار اصفهان از عدم خط‌‌ دهی مناسب و قطع تلفن همراه در هفته‌های اخیر ابراز نارضایتی کرد و اظهار داشت: برقراری ارتباط به موقع دستگاه‌های امدادی موضوعی مهم و حائز اهمیت است.

وی از تشکیل جلساتی برای هماهنگی 2 نهاد شهرداری و مخابرات ظرف 10 روز آینده خبر داد و افزود: شرکت مخابرات باید در قبال هزینه‌هایی که مردم پرداخت می‌کنند، ‌خدمات بهتری داشته باشد.

زرگرپور با اشاره به وضعیت هوای اصفهان، خاطرنشان کرد: تعداد روزهای سالم امسال تا کنون 45 روز بوده که بیشتر از سال گذشته است و با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته قصد داریم این تعداد به 60 روز سالم برسد.

وی بیان کرد: متأسفانه میزان گرد و غبار در استان اصفهان بیش از اندازه بوده و بخشی از آلودگی‌های هوا به این مسئله برمی‌گردد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: 2 ماه پیش اداره‌کل منابع طبیعی موظف به آماده‌سازی طرحی برای مقابله با این مسئله شده، که با ارائه پیش‌طرح توسط این اداره‌کل ظرف 3 ماه آینده با استفاده از طرح‌های موجود، طرح تلفیقی مهمی تهیه می‌شود.

وی با اشاره به معادن موجود در استان و تولید گچ و آجر،‌ گفت: در طرح مذکور باید این مشاغل به نحوی دیده شوند که علاوه بر جلوگیری از آلایندگی به تولید و اشتغال نیز لطمه‌ای وارد نشود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.