سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 00:48 - شنبه 27 دی 1393

فرماندار شهرستان اصفهان:

صندوق مهر امام رضا در پرداخت تسهیلات به مردم سرعت دهد/ بهسازی معابر نیاز عمومی روستاها

فرماندار اصفهان طی بازدید از بخش جلگه گفت: نگرانی مردم در خصوص عدم پرداخت تسهیلات صندوق مهر امام رضا و اجرا نشدن طرح های اشتغال زایی در شرق اصفهان است که باید به سرعت برطرف شود.

فضل الله کفیل در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به بازدید دوره ای از 9 روستا ی بخش جلگه اظهار داشت: شنیدن مشکلات از زبان دهیار و شوراهای روستا  و همچنین ارتباط مستقیم مدیر اجرایی شهرستان با مردم از اهداف مورد توجه بازدید های دوره ای از روستاهای شرق اصفهان است.

فرماندار اصفهان با توجه به شرایط فعلی کشت پاییزه در شرق اصفهان گفت: در بخش بن رود زیر ساخت های کشاورزی خوبی به انجام رسید و در این زمینه گسترش کانال های درجه 3 و 4، تسطیح لیزری و کیفیت بالای 50 درصد در مرحله ی اول کشت پاییزه در شرق اصفهان از جمله موارد انجام شده به شمار می رود.

 

مشکل معابر روستایی نیاز عمومی روستاهای شرق اصفهان
وی بهسازی معابر روستا را از اهم موارد خواند و افزود: بهسازی معابر روستایی از نیازهای مطرح شده در حیطه ی نظارت از روستاها مطرح شد و طی بازدید از 9 روستای بخش جلگه با حضور مدیر بنیاد مسکن شهرستان، مقرر شد از اعتبارات تملک دارایی در این زمینه به بهسازی روستاها کمک شود.
کفیل با اشاره به سهم هزینه ی بهسازی از تملک دارایی به عنوان بشارتی برای مردم شرق اصفهان اینگونه اظهار داشت: در ملاقات با معاون بنیاد مسکن کشور و طرح مشکلات مربوطه، مقرر شد در خصوص بهسازی روستاها یک سوم هزینه را روستا، یک سوم هزینه از اعتبارات تملک دارایی و مابقی از بنیاد مسکن پرداخت و این اقدام از روستاهای بخش جلگه آغاز خواهد شد. در این خصوص دهیاران و شوراهای هر روستا اقدامات عملی را شروع کنند و معاونت عمرانی فرمانداری پیگیر سهم بنیاد مسکن در این زمینه خواهد شد.
وی اذعان داشت: مقداری قیر از طریق وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته که در اختیار روستاها قرار گیرد و مسئولان روستایی با توجه به مقدار قیر دریافتی می تونند در جهت بهسازی معابر اقدامات خوبی را به انجام رسانند.

 

از رفع مشکل پارک روستا تا شرایط نامطلوب برخی مدارس
فرماندار اصفهان کمک به پارک روستاها، رفع مشکل آب غسالخانه ی هاشم آباد، بررسی زمین آرامستان روستای خرم، تعریض پل ورودی روستا ی خرم در تملک سال آینده و کمک مختصر در خصوص بحث محوطه سازی تعدادی از مدارس روستاها با شرایط نامطلوب را از دیگر اقدامات ذکر شده در این بازدید ذکر کرد.
وی با توجه به اقدامات موثر در خصوص مشاغل خانگی در شرق اصفهان بیان کرد: کارگاه نقاشی و طراحی سرامیک به عنوان صنایع دستی اصفهان با حضور 50 نفر از بانوان فعال دهستان اسلام آباد فعال است که مقرر شد مبلغ 100 میلیون تومان وام از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) در اختیار کارخانه قرار بگیرد تا نسبت به درآمد زایی برای خانواده ها اقدامات فعالانه انجام گیرد. همچنین بتوان مشاغل خانگی را در شرق اصفهان توسعه داد.

 

نگرانی مردم در عدم پرداخت وام صندوق مهر امام رضا(ع)
کفیل با اشاره به نگرانی مردم در خصوص عدم دریافت تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) عنوان کرد: طی بازدید از روستاهای بخش جلگه شاهد نگرانی مردم در خصوص طرح های اشتغال زایی و عدم دریافت تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) بودیم که در این رابطه از این صندوق درخواست سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات مزبور را داریم.
وی در ادامه تاکید کرد: طرح های بلند مدت زیادی توسط جهاد کشاورزی به صندوق مهر امام رضا(ع) ارسال شده است که مشمول مرور زمان قرار گرفته و متاسفانه تا این زمان پرداخت نشده است. این درصورتی است که طرح ها توسط جهاد کشاورزی در زمان مورد نظر تحویل صندوق شده و عدم اجرای تسهیلات به نگرانی برای مردم شرق اصفهان مبدل شده است که می بایست با جدیت و دقت بیشتر وعده های مذکور عملیاتی شود.
فرماندار اصفهان در پایان با توجه به کیفیت سر کشی به روستاها اذعان کرد: سرکشی از مناطق شش گانه شرق اصفهان با نوبت و به صورت متوازن و هماهنگ با حضور مسئولان مرتبط انجام می شود تا بتوان با حضور در روستاها و ارتباط مستقیم با مردم از نزدیک با مشکلات و طرح پیشنهادات مردم آشنا شد و همچنین اقدامات لازم در رفع موارد مذکور را به انجام رسانید.

گفتنی است طی بازدید فرماندار از 9 روستای بخش جلگه که در تاریخ 21 دی ماه 1393 انجام شد، مشکلات مرتبط به طور کامل مطرح و پیگیری لازم در حل مسائل مطرح شده توسط فرماندار انجام می شود.

یک نظر در مورد “صندوق مهر امام رضا در پرداخت تسهیلات به مردم سرعت دهد/ بهسازی معابر نیاز عمومی روستاها”

  1. مهدی گفت:

    سلام و عرض ادب

    خیلی ممنون میشیم تا پیگیری لازم در رابطه با این وام ها که وعده ی یک ساله به مردم شرق اصفهان بود، بشوید

    همیشه وقتی چیزی را به شرق می دهند خیلی بلد می کنند ولی پیگیری خیلی کم است

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.