سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - شنبه 27 دی 1393

در ديدار رييس خبرگزاري ملي لبنان با شهردار اصفهان مطرح شد:

اصفهان موزه متحركي از تمام آثار تمدن اسلامي است/ ارتباطات رسانه اي كشورهاي اسلامي در تبادل اخبار واقعي و حقيقي بسيار موثر است

شهردار اصفهان با تاكيد بر اين كه اصفهان موزه متحركي از تمام آثار تمدن اسلامي است اظهارداشت: با توجه به اين كه جايگاه رسانه در انتشار اخبار درست و صحيح بسيار مهم است لذا ارتباطات رسانه هاي كشورهاي اسلامي مي تواند در زمينه تبادل اخبار واقعي و حقيقي بسيار موثر باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛  دكتر سيد مرتضي سقاييان نژاد در ديدار با رييس خبرگزاري ملي لبنان با بيان اين مطلب گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران ارتباطات خوبي با لبنان دارد و مباحث مشتركي بين اين دو كشور وجود دارد كه حتي در خاورميانه اين مهم مطرح مي باشد؛ همچنين روابط ایران و لبنان استراتژیک است.
وي با بيان اين كه قلب تپنده جمهوري اسلامي در اصفهان خلاصه مي شود اذعان داشت: بخش بزرگي از تمدن كشورهاي اسلامي در اصفهان وجود دارد؛ حتي ريشه هاي فرهنگي تمدني ايراني اسلامي در اين شهر قرار دارد.
شهردار اصفهان با تاكيد بر اين كه در ادوار مختلف تاریخی به خصوص از قرن دوم تا پنجم هجري تمدن اسلامي در آن تشكيل شد ادامه داد: اصفهان در دوره آل بویه و سلجوقیه تمدن بزرگ اسلامی، را بر جهان ثابت کرد و در قرن پنجم اصفهان در کنار بخارا و بغداد داراي پشتوانه های تمدنی اسلامي است به طوري كه شاخص هاي سياسي و اجتماعي در آن زمان در اصفهان گرد هم آمده بودند.

وي اضافه كرد: در دوره صفويه استمرار شاخص هاي تمدن اسلامي ادامه داشت و اين دوره را مي توان پشتوانه انقلاب اسلامي و شكل گيري تئوري ولايت فقيه تلقي كرد ، بنابراين فرهنگ و تمدن اين شهر ادامه داشته به طوري كه امروز اصفهان از نظر فرهنگي و تاريخي جايگاه خاص خود را در كشور و در سطح بين الملل دارد.
دكتر سقاييان نژاد اصفهان را سرشار از هويت، تمدن اسلامي معرفي و تصريح كرد: به همين دليل سال ۲۰۰۶ اصفهان پس از مكه به عنوان پايتخت فرهنگ جهان اسلام برگزيده شد تا در يك دوره ۱۰ ساله فرهنگ اسلامي كشورها و داشته هاي هويتي آنها در جهان اسلام معرفي و مبادله شود و اين مهم به عنوان پشتوانه اي براي فرهنگ و تمدن اسلامي محسوب مي شود همچنين درحال حاضر پايتخت فرهنگ و تمدن كشور جمهوري اسلامي مي باشد.وي با اشاره به جايگاه و تمدن شهر اصفهان خاطر نشان كرد: اصفهان نزديك به ۲۰ هزار اثر تاريخي دارد و اين شهر اتنها شهري است كه سه اثر ثبت جهاني شامل ميدان امام(ره)، چهلستون و مسجد جامع را دارا مي باشد.
شهردار اصفهان افزود: اصفهان دراي سبك ها و مكتب هاي متعددي در تمام زمينه ها از جمله فلسفه،هنر و موسيقي است و مي توان گفت اصفهان موزه متحركي از تمام آثار تمدن اسلامي است.
وي با بيان اينكه ۵۴ دانشگاه و ۳۲۰ هزار دانشجو در اين شهر وجود دارد بيان كرد: اين شهر داراي دانشگاه هايي در سطح بين الملل دارد. دكتر سقاييان با اشاره به اين كه اصفهان قطب صنعتي كشور به ويژه در صنايع ذوب آهن، فولاد و پتروشيمي به شمار مي رود گفت: بيش از ۷۰ درصد فولاد كشور در اصفهان توليد مي شود .
وی زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف را در شهر اصفهان از ویژگی های مهم این شهر برشمرد و ادامه داد: از قرن‌هاي گذشته تاكنون، مسلمانان در كنار مسيحيان، كليميان و زرتشتيان در اصفهان زندگي مسالمت‌آميزي با يكديگر داشته‌اند.
شهردار اصفهان از آمادگي مديريت شهري در زمينه تبادلات فرهنگي و تقويت روابط بين اصفهان و لبنان به خصوص در زمينه رسانه اي خبرداد و تاكيد كرد: با توجه به اين كه رسانه به خصوص در كشورهاي جهان اسلام و عربي بسيار مهم است و مورد تهاجم صهيونيست ها قرار گرفته لذا تبادل اخبار صحيح ودرست كمك مي كند تا مخاطبان به اخبار حقيقي دست يابند.
وي جايگاه رسانه در انتشار اخبار درست و صحيح بسيار مهم خواند و افزود: اين گونه ارتباطات مي تواند در زمينه تبادل اخبار درست بسيار موثر است .
دكتر سقاييان نژاد اتفاقات رخ داده در مجله شارلی ابدو را سناريوي صهيونيست ها با رهبري نتنياهو دانست و گفت: همانگونه كه ۴۸ كشور به صورت نمايشي براي مبارزه عليه داعش بسيج شده اند و اين موضوعات منجر شده بقاي داعش طراحي و ادامه يابد.
وي تاكيد كرد: ايران به صورت حقيقي عليه داعش و تروريست در عراق مبارزه مي كند و اين مهم براي همگان روشن و مبرهن است.

اصفهان داراي مراكز فرهنگي و ميراثي بسياري است
رييس خبرگزاري ملي لبنان در ادامه اين ديدار گفت: قبل از اين كه به اصفهان سفر كنم خيلي موضوعات جالب از اين شهر شنيده بودم و بسيار علاقمند بودم به اصفهان سفر كنم.
“لور سلیمان صعب” با بيان اين كه كسي كه به ايران سفر كند اما از اصفهان ديدن نكند همانند اين است كه اين كشور را نديده است افزود: اصفهان داراي مراكز فرهنگي و ميراثي بسياري است كه ديدن از اين شهر به حداقل زمان ۱۰ روزه نياز دارد.
رييس خبرگزاري ملي لبنان با اشاره به اين كه ۶ سال است مديريت اين خبرگزاري را برعهده دارم ادامه داد: اين خبرگزاري ابتدا فقط به زبان محلي و عربي اخبار را نتشر مي كرد اما در حال حاضر اخبار اين خبرگزاري به زبان هاي انگليسي و فرانسوي نيز منتشر مي شود و در نظر داريم به زبان اسپانياي نيز انتشار دهيم.

وي با تاكيد بر اين كه خبرگزاري ملي لبنان در انتشار اخبار به صورت بي طرفانه عمل مي كند افزود: سعي شده در اين خبرگزاري اخبار دقيق و صحيح و بدور از ايجاد هيجان در بين جامعه انتشار شود چرا كه خبر همانند گلوله اي است كه كه اگر پرتاپ شود هيچ كاري نمي توان كرد.
“لور سلیمان صعب” از انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) و اديان توحيدي در برخي از رسانه هاي دنيار انتقاد و تصريح كرد: اين سوال مطرح است چرا در زمينه اقدامات تروريستي عليه فلسطين  و لبنان هيچ كجاي دنيا اعتراض نكردند و اين مهم به خوبي روشن است اين موضوعات از سوي يهود پيروي مي شود.

منبع:ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.