سرویس: غیر تولیدی » نقلی ۱۹:۰۰ - شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳

از بیماری ها و عفونت ها جلوگیری کنیم؛

آشنایی با چند روش ساده برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن

وظیفه سیستم ایمنی محافظت از شما در برابر آنتی ژن ها است که این مورد تنها شامل عفونت ها نمی شود، بلکه می تواند شامل هر پروتئینی که برای سیستم ایمنی بیگانه به نظر برسد، از قبیل سموم، مواد حساسیت زا و حتی غذاهایی که هضم ناقصی دارند نیز می شود. بنابراین تقویت و حفظ سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش اصفهان شرق؛ در این مطلب با 9 نکته برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن، بیشتر آشنا می شویم:
8 ساعت خواب کامل شبانه
جلوگیری از بیماری ها و عفونت ها با تقویت سیستم ایمنی بدن/ آشنایی با چند روش ساده برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن
راهکارهای ساده ای برای اطمینان از تامین خواب کافی وجود دارد، به عنوان مثال پس از ساعت 4 بعد از ظهر از مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی کافئین اجتناب کنید، هنگام خواب حدود 30 تا 60 گرم اسنک حاوی پروتئین فراوان میل کنید، بین 1 تا 2 ساعت پیش از خواب از نوشیدن مایعات اجتناب کنید تا در میانه های شب مجبور نباشید از خواب بیدار شوید و به دستشویی بروید، پیش از خواب با آب گرم استحمام کنید و اتاق خواب خود را خنک نگه دارید.
مصرف مولتی ویتامین هایی که حاوی روی هستند
جلوگیری از بیماری ها و عفونت ها با تقویت سیستم ایمنی بدن/ آشنایی با چند روش ساده برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن
برای احیای مجدد توان سیستم ایمنی نه تنها روی بلکه در حدود ۵۰ ماده مغذی مهم دیگر نیز، نقش بسزایی را ایفا می کنند. به علاوه، برای پرکردن مخزن روی بدنتان کافیست تا به مدت ۳ ماه، ۲۰ میلی گرم روی بیشتری بخورید.
مقابله با عفونت های گلو و دهان
جلوگیری از بیماری ها و عفونت ها با تقویت سیستم ایمنی بدن/ آشنایی با چند روش ساده برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن
مصرف قند را کاهش دهید. این نوع عفونت‌ها از قند تغذیه می کنند. یکی از آسان ترین روش های کاهش جذب مواد قندی، محدود کردن ( یا به طور کلی حذف) ۴ نوع ماده غذایی که سرشار از قندهای افزوده هستند، است که در این بین می توان به فست فودها،غذاهای فرآوری شده، لیمونادها و  آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌ها، اشاره کرد.
آنتی بیوتیک ها را فقط در مواقع ضروری مصرف کنید
جلوگیری از بیماری ها و عفونت ها با تقویت سیستم ایمنی بدن/ آشنایی با چند روش ساده برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن
به عنوان مثال در هنگام بروز مشکلات سینوسی به هیچ وجه نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ها نیست. و حتی هنگام سرماخوردگی‌ نیز از مصرف این داروها خودداری کنید، زیرا منشا آنها عفونت های ویروسی هستند، نه باکتریایی.
پروبیوتیک بخورید
جلوگیری از بیماری ها و عفونت ها با تقویت سیستم ایمنی بدن/ آشنایی با چند روش ساده برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن
پروبیوتیک‌ها باکتری‌های روده‌ای را تنظیم می کنند. به مدت ۳ تا ۵‌ ماه، هر روز یک عدد از آنها را مصرف کنید و بعد از آن یک روز در میان ادامه دهید.
مصرف مکمل ها تقویت سیستم ایمنی
جلوگیری از بیماری ها و عفونت ها با تقویت سیستم ایمنی بدن/ آشنایی با چند روش ساده برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن
این مکمل ها شامل ترکیباتی حیاتی برای توازن هورمون های سیستم ایمنی بوده و موجب تولید تیمولین می شود. از این نوع مکمل ها به مدت ۳ ماه برای تقویت سیستم ایمنی مصرف کنید.
آفتاب بگیرید
جلوگیری از بیماری ها و عفونت ها با تقویت سیستم ایمنی بدن/ آشنایی با چند روش ساده برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن
نور خورشید منبعی سرشار از ویتامین D است که تضمینی برای سلامت سیستم ایمنی بدن محسوب می شود. به طور حتم این توصیه را بارها و بارها شنیده اید که باید از قرار گرفتن در نور آفتاب اجتناب کنید اما همین امر موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد. پزشکان معتقدند که از آفتاب سوختگی باید خودداری کنید نه از نور آفتاب. برای همین امر بهتر است که هر روز برای پیاده روی از خانه خارج شوید و از نور آفتاب نیز بهره ببرید.
منبع:دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.