سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - شنبه 27 دی 1393

صنایع‌دستی اصفهان بین‌المللی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه قصد داریم صنایع‌دستی استان را در عرصه‌ی بین‌المللی مطرح کنیم، گفت: برای احیا و رونق صنایع‌دستی باید فراتر از حجره‌ها و بازارها فعالیت کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ «فریدون الهیاری»در همایش نام و علامت تجاری(برند) در صنایع‌دستی در استان اصفهان با بیان اینکه صنایع‌دستی استان اصفهان در کشور، جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: اصفهان در ایران و جهان جایگاه شاخصی دارد و به‌عنوان پایتخت صنایع‌دستی ایران و جهان شناخته می‌شود. باید یک برنامه‌ریزی جدی برای صادرات صنایع‌دستی انجام شود و برندسازی می‌تواند یکی از بسترهای مناسب برای پیشبرد این برنامه باشد.

وی افزود: تاریخ نشان داده است که صنایع‌دستی نخستین تلاش‌های تمدن بشری بوده که به لحاظ فرم، شکل، محتوا و نماد به تعالی رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: از 366 رشته صنایع‌دستی موجود در ایران حدود دو سوم آن یعنی 196 رشته صنایع دستی در استان اصفهان مستقر است.

الهیاری خاطرنشان کرد: امروز صنایع‌دستی کشور با توجه به تجربیات تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان کشور به این نتیجه رسیده است که سه محور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری محور توسعه قرار گیرد، بنابراین باید از ظرفیت‌های بزرگ موجود در کشور در این سه حوزه استفاده و بهره‌برداری کرد.

وی ادامه داد: وظیفه‌ی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پشتیبانی از این حوزه‌ها و بخش‌ها و گسترش ارتباطات و تعاملات است. هم‌چنین باید با توجه به ظرفیت‌ها و چشم اندازهای پیشروی کشور، افق‌ها و برنامه‌های بهتر و دقیق‌تری ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با تأکید بر اینکه باید مدیریت و برنامه‌ریزی صنایع‌دستی به پیشکسوتان و فعالان این حوزه واگذار شود، تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی، راه‌اندازی شورای هم‌اندیشی صنایع‌دستی در استان اصفهان با ترکیبی از بخش دولتی، فعالان صنایع‌دستی و دانشگاهیان است.

الهیاری خاطرنشان کرد: با یک هم‌افزایی جدی باید راه و برنامه‌ی درستی برای بخش صنایع‌دستی تبیین شود و موفقیت این بخش به استفاده از ظرفیت‌های عظیم فکری این حوزه وابسته است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.