اصفهان شرق

اهمیت کار در نیروی انتظامی از نگاه آیت‎الله‌‎العظمی مظاهری

کدخبر: 49984
1393/10/27 در ساعت 15:00

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری در آخرین روز از چهارمین دوره بصیرت کارکنان فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه مباحث دینی و اخلاقی به اهمیت و جایگاه نماز اشاره کرد و اظهار داشت: نماز، نخستین و مهمترین رکن در دین اسلام است که می‌تواند ارتباط انسان را با خدا به صورت مداوم برقرار کند.

وی عاقبت به خیری و برکت در زندگی را نتیجه اهمیت دادن به نماز برشمرد و بیان کرد: کسانی که به نماز اهمیت نمی‌دهند؛ عاقبت به خیر نخواهند شد و زندگی پر استرس و دلهره ای را در طول روز دارند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: باید سعی شود که نماز را اول وقت و اگر شد به جماعت و اگرهم فرصت شد همراه با تعقیبات به خصوص تعقیقات حضرت زهرا(س) انجام داد.

وی به موضوع اهمیت خدمت به خلق خدا در دین اسلام پرداخت و گفت: در دین اسلام هیچ ثوابی به اندازه خدمت به خلق خدا نداریم به طوری که حتی ثواب خدمت به خلق خدا از ثواب حج عمره و زیارت کربلای معلی هم بیشتر است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ویژگی بارز شیعه را به پاداشتن نماز و خدمت به خلق خدا عنوان کرد و افزود: از امام صادق(ع) روایت شده که ایشان اصحاب خود را به خدمت به مردم سفارش می‌کردند و احادیثی از آن امام نقل شده که اگر کسی گره از کار مسلمانی و شیعه‌‎ای را باز کند، ثواب آن برابر با حجی است که در نظر خداوند مقبول و مبرور باشد.

آیت‌الله‌العظمی مظاهری با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی در جایگاه بزرگ خدمت به مردم قرار دارند، گفت: نیروی انتظامی از مشاغل بسیار مهم و با ارزش در دین اسلام است زیرا که این نیرو می تواند در تمامی حوزه‌ها و عرصه های مختلف گره از کار مردم باز کرده و به مشکلات آنان رسیدگی کند.

وی کار در نیروی انتظامی را بسیار ویژه و حساس توصیف کرد و گفت: کسانی که در این شغل هستند باید از بصیرت لازم برخوردار باشند و به مسایل معنوی و دینی خود اهمیت بدهند تا در کسب رضایت مردم که همان رسیدن به رضای پروردگار است موفق وسربلند شوند.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم