سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - شنبه 27 دی 1393

در دیدار با کارکنان نیروی انتظامی مطرح شد؛

اهمیت کار در نیروی انتظامی از نگاه آیت‎الله‌‎العظمی مظاهری

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت:نیروی انتظامی از مشاغل مهم و با ارزش در اسلام بوده و کار در نیروی انتظامی، از مهم‌ترین فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری در آخرین روز از چهارمین دوره بصیرت کارکنان فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه مباحث دینی و اخلاقی به اهمیت و جایگاه نماز اشاره کرد و اظهار داشت: نماز، نخستین و مهمترین رکن در دین اسلام است که می‌تواند ارتباط انسان را با خدا به صورت مداوم برقرار کند.

وی عاقبت به خیری و برکت در زندگی را نتیجه اهمیت دادن به نماز برشمرد و بیان کرد: کسانی که به نماز اهمیت نمی‌دهند؛ عاقبت به خیر نخواهند شد و زندگی پر استرس و دلهره ای را در طول روز دارند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: باید سعی شود که نماز را اول وقت و اگر شد به جماعت و اگرهم فرصت شد همراه با تعقیبات به خصوص تعقیقات حضرت زهرا(س) انجام داد.

وی به موضوع اهمیت خدمت به خلق خدا در دین اسلام پرداخت و گفت: در دین اسلام هیچ ثوابی به اندازه خدمت به خلق خدا نداریم به طوری که حتی ثواب خدمت به خلق خدا از ثواب حج عمره و زیارت کربلای معلی هم بیشتر است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ویژگی بارز شیعه را به پاداشتن نماز و خدمت به خلق خدا عنوان کرد و افزود: از امام صادق(ع) روایت شده که ایشان اصحاب خود را به خدمت به مردم سفارش می‌کردند و احادیثی از آن امام نقل شده که اگر کسی گره از کار مسلمانی و شیعه‌‎ای را باز کند، ثواب آن برابر با حجی است که در نظر خداوند مقبول و مبرور باشد.

آیت‌الله‌العظمی مظاهری با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی در جایگاه بزرگ خدمت به مردم قرار دارند، گفت: نیروی انتظامی از مشاغل بسیار مهم و با ارزش در دین اسلام است زیرا که این نیرو می تواند در تمامی حوزه‌ها و عرصه های مختلف گره از کار مردم باز کرده و به مشکلات آنان رسیدگی کند.

وی کار در نیروی انتظامی را بسیار ویژه و حساس توصیف کرد و گفت: کسانی که در این شغل هستند باید از بصیرت لازم برخوردار باشند و به مسایل معنوی و دینی خود اهمیت بدهند تا در کسب رضایت مردم که همان رسیدن به رضای پروردگار است موفق وسربلند شوند.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.