سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - شنبه 27 دی 1393

اصفهان، فقیرترین شهر از نظر حمل و نقل ریلی

رئیس خانه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: استان اصفهان بیشترین مالیات را به کشور می‌پردازد، اما بدترین وضعیت آب و هوایی را دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ «عبدالوهاب سهل‌آبادی» در همایش نام و علامت تجاری (برند) در صنایع‌دستی در استان اصفهان، اظهار کرد: صنایع‌دستی مافوق تمام صنعت‌هاست، چون در کنار آن هنرها و شخصیت‌های خاصی حضور دارند. اما صنعت سنگین و صنایع‌دستی مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

وی وجود رودخانه‌ی زاینده‌رود را دلیل مهد فرهنگ و هنر بودن اصفهان و حضور شاعران، حکیمان و بزرگان دانست و افزود: در چند سال اخیر چنان به این رودخانه بی‌مهری و بی‌اهمیتی شد که اکنون خواسته‌ی تمام مردم اصفهان، رسیدگی به رودخانه زاینده‌رود است.

رئیس خانه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه برند می‌تواند برای مردم اعتمادسازی کند، افزود: متأسفانه پیرامون برند در اصفهان مشکلات زیادی وجود داشته است و هر سال عده‌ای سودجو به این قضیه رو می‌آوردند و به برند فروشی می‌پردازند، اما خوشبختانه با همت و پیگیری‌های خانه صنعت و معدن ایران و اصفهان هم‌چنین گروه‌های مختلف و ارگان‌های دولتی، شاخص‌هایی برای برند معرفی و مطرح شد.

سهل‌آبادی خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه‌ی فرهنگ، بررسی ارتقای برند تجاری، بسترسازی برای کمک به حضور واحدهای صنفی در سطح بین‌المللی و … از اهداف معرفی شاخص‌های برند است و برای ساخت برند در صنایع‌دستی، کارگروه‌های علمی، قضایی و اجرایی در این ارتباط راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه حدود 15 هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان وجود دارد، گفت: شهر اصفهان از نظر حمل و نقل ریلی فقیرترین شهر کشور است. مسافر ایرانی و یا خارجی با چه ترتیبی باید به شهر اصفهان سفر کنند؟ گردشگری استان هنوز یک بستر ساده هوایی برای حمل و نقل مسافر یا کالا ندارد.

رئیس خانه‌ی صنعت، معدن و تجارت اصفهان با تأکید بر اینکه شهر اصفهان از نظر هتل و امکانات در تنگنا هستند، تصریح کرد: استان اصفهان بیشترین مالیات را به کشور می‌پردازد اما بدترین وضعیت آب و هوایی را دارد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.