سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - شنبه 27 دی 1393

رئیس بیمه‌گری و درآمد بیمه ایرانیان

رویکرد بیمه سلامت در استان اصفهان کاهش رقم پرداختی مردم است

رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت ایرانیان استان اصفهان گفت: رویکرد بیمه سلامت در استان اصفهان کاهش رقم پرداختی مردم است و در کنار آن، افزایش کیفیت خدمات خود را دنبال می‎کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ عبدالمجید نادری با اشاره به راستی‌آزمایی آمار افراد بیمه‌شده استان اصفهان اظهار داشت: زمانی که خدمتی در جامعه رایگان باشد به صورت طبیعی همه افراد برای گرفتن آن مراجعه می‌کنند، یکی از نکات مثبت طرح بیمه سلامت ایرانیان این است که 2 راستی‌آزمایی برای آن انجام شده است.

وی افزود: یکی از راستی‌آزمایی‌ها این است که هر شخصی برای ثبت‌نام کدملی خود را باید الزما وارد می‌کرد و کد ملی با سامانه ثبت‌احوال کنترل می‌شد چرا و تمام افراد با بانک بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، کمیته امداد، نیروهای مسلح و سایر بیمه‌ها مقایسه شد.

رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت ایرانیان استان اصفهان تصریح کرد: از این 100 هزار اختلاف حدود 30 هزار نفر کسانی هستند که اسم آنها در تامین اجتماعی و یا سایر بیمه‌ها وجود داشته و اکنون در سامانه ثبت نامی یا همان سامانه امید اعلام شده که بیمه‌شده هستند و همپوشانی بیمه‌ای وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا بیمه‌های تکمیلی نیز در بیمه سلامت ایرانیان وجود دارد، بیان کرد: در ابتدا بحث کمیت و در کنار آن بحث کیفیت مدنظر ما قرار داشت و اکنون در اجرای بحث سلامت یکی از رویکردها کاهش پرداختی مردم است.

نادری ادامه داد: ما اصطلاحی به نام پرداخت از جیب داریم که برای مثال شخصی که برای درمان به یکی از مراکز درمانی مراجعه داشته، میزان پرداختی از جیب دارد که این میزان را برای سال‌های آینده کمیت و کیفیت آن را محاسبه می‌کنند، اما این موضوع تنها به سازمان ما در استان اصفهان مربوط نیست که بتوانیم روی آن نظر دهیم اما به جد دنبال این موضوع هستند و امسال هم توفیقاتی زیادی در این حوزه داشتیم.

وی با بیان اینکه برخی خدمات در تعهد بیمه پایه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سازمان‌های بیمه‌گر تنها باید در بحث بیمه پایه عمل کرده و اجازه ندارند در بحث بیمه تکمیلی وارد شوند و خدمات ما تفیکی شده است.

رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت ایرانیان استان اصفهان گفت: برای مثال در بحث دندان پزشکی تعهدات بیمه پایه در این بحث کم است چرا که اگر هزینه ‌های سنگین دندان پزشکی را در بیمه وارد کنیم از آن طرف نیز باید حق بیمه آن نیز دیده شود.

وی افزود: ساز و کار تعیین نرخ حق بیمه توجه به تعهدات بیمه بوده یعنی یک طرف حق بیمه و طرف دیگر تعهدات است و اگر تعهدات دندان پزشکی را اضافه کنیم باید از طرف دیگر حق بیمه را نیز اضافه کرده با این حال در طول امسال تعهدات دندانپزشکی نیز توسط شورای عالی بیمه به سازمان ما اضافه و ابلاغ شده و اجرا می‌شود.

نادری خاطرنشان کرد: رویکرد تعهد امسال ما در دندانپزشکی برای بچه‌ها, حالت پیشگیرانه داشته و برای بچه‌های زیر 12 سال قابل قبول و انجام بوده و در سال‌های آینده نیز بخش‌هایی را مدنظر دارند.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت در بحث سلامت رویکرد خوبی است و اگر منابع تامین شود ما هم چون سازمان دولتی هستیم از هر طرحی استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: درصد زیادی از حق بیمه سازمان ما توسط دولت پرداخت می‌شود و در بالابردن حق بیمه نیز عمده بار توسط دولت پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت ایرانیان استان اصفهان اظهار داشت:برای مثال روستاییان اصفهان حدود 700 هزار نفر هستند که یک ریال حق بیمه پرداخت نکرده و دولت حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: بیمه همگانی نیز یک ریال حق بیمه پرداخت نکرده و حق بیمه ایثارگران، جانبازان و خانواده آنها از طریق دولت به بنیاد شهید داده شده و بنیاد شهید براساس بیمه شدگان معرفی شده حق بیمه را به ما پرداخت می‌کند و نیز دو سوم حق بیمه کارمندان دولت را خود دولت می‌پردازد و اگر بودجه اجازه دهد حق بیمه را افزایش دهند از محل درامدهای دولت این حق بیمه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.