سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - شنبه 27 دی 1393

مسئول آزمایشگاه اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان:

حجم صادرات مرغ منجمد و ماهی در استان اصفهان افزایش یافت

مسئول آزمایشگاه اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: حجم صادرات مرغ منجمد، بلدرچین، پنجه و پای مرغ و همچنین ماهی در استان اصفهان در ۹ ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش اصفهان شرق؛  فاطمه ایمانی‌تبار با اشاره به عملکرد آزمایشگاه‌های این اداره‌کل در 9 ماه امسال اظهار داشت: در 9 ماهه امسال، آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی این اداره‌کل افزایش عملکرد 37 درصدی را در زمینه نمونه‌های صادراتی نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است.

وی افزود: در 9 ماهه سال 93 از تعداد حدود 200 مرکز بسته‌بندی، کشتارگاه‌های دام و طیور، کارخانجات تولید خوراک دام، طیور و آبزیان و بالغ بر 6 هزار واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان، نمونه‌هایی برای اخذ مجوز بهداشتی به آزمایشگاه این اداره کل ارسال شده است.

مسئول آزمایشگاه اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان از دلایل مهم افزایش 37 درصدی عملکرد آزمایشگاه این اداره‌کل در زمینه‌های صادراتی را افزایش حجم صادرات از استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: بیشترین موارد این آزمایشات مربوط به صادرات مرغ منجمد، پنجه و پای مرغ، ماهی، بلدرچین، آلایش مرغ همچون جگر و سنگدان، عسل برای اخذ مجوز بهداشتی از اداره قرنطینه و امنیت زیستی بوده است.

وی به وجود 5 آزمایشگاه همکار بخش خصوصی در زمینه کنترل کیفی مواد خام دامی صادراتی در استان اشاره کرد و افزود:  عملکرد 9 ماهه سال جاری این آزمایشگاه‌ها نیز نسبت به مدت مشابه در سال جاری افزایش 34 درصدی را نشان می‌دهد.

مسئول آزمایشگاه اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این اداره‌کل علاوه بر این و با هدف ارائه خدمت‌رسانی بهتر در راستای ارتقای بهداشت و سلامت در جامعه در بخش‌های تشخیص بیماری از طریق آزمایشات دستگاهی مانند PCR و HPLC ، تشخیص مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک، سرولوژی دام و طیور، انگل شناسی، آنالیز شیمیایی مواد خدمات شایانی در استان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.