سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - شنبه 27 دی 1393

مدیرکل محیط زیست اصفهان:

برنامه کنترل کیفیت آب زاینده‌رود تدوین می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: براساس مصوبات بیست و دومین جلسه شورای حفاظت کیفی زاینده‌رود اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با مشارکت بین بخشی و بین استانی موظف به تدوین برنامه کنترل کیفیت آب زاینده‌رود در ۳ ماه آینده شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید ظهرابی با اشاره به تدوین این برنامه اظهار داشت: با توجه به لزوم برنامه محور بودن در مدیریت اکوسیتم‌ها به ویژه زیست بوم‌های شکننده آبی همچون حوضه آبخیز زاینده‌رود که تأمین کننده آب شرب چندین میلیون نفر از هموطنان ماست، در بیست و دومین جلسه شورای حفاظت کیفی زاینده‌رود، این اداره‌کل موظف به تهیه و تدوین  برنامه کنترل کیفیت آب رودخانه زاینده‌رود شد.

وی افزود: برای اعمال مدیریت جامع بر کیفیت آب زاینده رود، این برنامه با مشارکت حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در قسمت بالای سد انجام می‌شود تا تمامی حوزه آبریز و حوضه آبخیز زاینده‌رود را در بربگیرد.

دبیر شورای حفاظت کیفی زاینده‌رود از مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در تهیه و تدوین این برنامه خبر داد و گفت: کمیته‌ای مرکب از نمایندگان استانداری، دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی و آزاد اسلامی اصفهان، سازمان‌های جهادکشاورزی، صنعت معدن تجارت در این زمینه مشارکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ادارات کل منابع  طبیعی و آبخیزداری، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی، شهرک‌های صنعتی، شهرداری‌ها و  فرمانداری شهرستان‌های مجاور زاینده‌رود، با محوریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به تدوین برنامه کنترل کیفیت آب زاینده‌رود در 3 ماه آینده اقدام می‌کنند.

ظهرابی با اشاره به اثرگذار بودن مشارکت بین بخشی در تدوین و اجرای برنامه‌های زیست محیطی خاطرنشان کرد: اجرای موفق برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان و اثرات محسوس این برنامه در کاهش و کنترل کیفیت هوای اصفهان نسبت به سال گذشته مورد توجه بوده و امیدوار هستیم که با مدیریت متمرکز بین بخشی و بین استانی می توان به وضعیت مطلوب کیفیت آب در حوزه آبریز و حوضه آبخیز زاینده‌رود دست یافت.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.