سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - شنبه 27 دی 1393

در راستای تحقق بخشی از اهداف دولت الکترونیک

تفاهم‌نامه همکاری استان اصفهان با شرکت پست کشور امضا شد

در راستای تحقق بخشی از اهداف دولت الکترونیک تفاهم‌نامه همکاری استان اصفهان با شرکت پست کشور از سوی استاندار اصفهان و مدیرعامل شرکت پست امضا شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دیدار با حسین مهری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پست کشور تفاهم‌نامه همکاری درباره 8 طرح در حوزه it به منظور اجرایی شدن بخشی از اهداف دولت الکترونیک و تحول اداری در استان را امضا کرد.

مدیرعامل شرکت پست کشور در این جلسه اظهار داشت: تفاهم‌نامه مذکور دارای 8 بند بوده که ساماندهی بخش توزیع و متمرکز شدن آن،‌ فراهم کردن زیرساخت‌های پست الکترونیک و پست به عنوان درگاه دولت برای احصا کردن فعالیت سازمان‌ها از جمله بندهای آن است.

حسین مهری افزود: مبحث دفاتر ICT روستایی به عنوان دفاتر پیشخوان دولت در روستاها، یکسان سازی اطلاعات پستی شامل آدرس، نقشه و کدمکان،‌ طبقه‌بندی مشاغل از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

وی خاطرنشان کرد: با ساماندهی و متمرکز شدن توزیع، در حقیقت علاوه بر کاهش هزینه‌ها و کاهش آلودگی زیست محیطی، کاهش ترددها امنیت بیشتر شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پست کشور افزود: همچنین با تحقق پست الکترونیک، قبوض آب، برق، گاز،‌ تلفن و سایر مباحث حذف شده و عملیات حساب‌های بانکی نیز الکترونیکی شده که این مسئله صرفه‌جویی ملی بسیار زیادی به دنبال دارد.

مهری با اشاره به سخنان استاندار اصفهان مبنی بر مزایای قطع ارتباط فیزیکی مردم با کارمندان، تصریح کرد: سالم‌سازی محیط اداری، ‌بهره‌وری مجموعه سازمان و کاهش هزینه و ترددها با اجرای این طرح تحقق می‌یابد و ساماندهی نقشه‌ها، هوشمندسازی کد مکان و یکسان سازی آدرس‌ها و در کنار آن طبقه بندی مشاغل، مباحثی است که مردم از مزایای آن به خوبی آگاهی دارند.

وی با اشاره به مورد نیاز بودن این طرح برای مبحث آمایش سرزمین، اظهار داشت: با جمع‌بندی و یکسان سازی اطلاعات، مدیر ارشد استان به سهولت می‌تواند مباحث آمایش سرزمین را مدیریت نموده و با تعیین سطح دسترسی اطلاعات مورد نظر در اختیار سازمان‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت پست کشور با بیان اینکه استان اصفهان چهاردهمین استانی است که این تفاهم‌نامه را امضا می‌کند، خاطرنشان کرد: در ابتدا طرح به صورت پایلوت در استان تهران اجرا شد و تا کنون 85 درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: پس از تهران در قم، ‌یزد و قزوین نیز به صورت اجرایی و عملیاتی طرح شروع شده و امیدوار هستیم در اصفهان نیز بسرعت کارگروه مربوطه تشکیل و اجرای طرح آغاز شود.

قطع ارتباط حضوری مردم با دستگاه‌های اجرایی دنبال می‏‌شود

استاندار اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه قرار است شرکت پست به شرکت ملی پست تغییرنام پیدا کند، اظهار داشت: در همین راستا فعالیت‌های پیشرفته‌ای را آغاز کرده و حوزه فعالیت خود را بسیار وسیع کرده است.

رسول زرگرپور تصریح کرد: شرکت پست به سمتی حرکت می‌کند که با قطع ارتباط حضوری مردم با دستگاه‌های اجرایی، ‌حرکت‌های ترافیکی را به حداقل خود رسانده و بدین ترتیب آلودگی‌ها نیز به حداقل برسد و این هدف کلی در قالب چندین برنامه‌ پیشرفته اساسی در پست تعریف شده و مورد تأیید دولت نیز قرار گرفته است.

وی هدف از امضا تفاهم‌نامه همکاری با شرکت پست را اجرایی شدن این برنامه‌ها در استان اصفهان عنوان کرد و بیان کرد: این تفاهم‌نامه مقدمات اجرایی شدن دولت الکترونیک و تحول اداری در استان را فراهم می‌کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: 8 طرح این تفاهم‌نامه با پیاده‌سازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان GNAF، بهنگام سازی بانک اطلاعاتی کد پستی و یکپارچه سازی شبکه توزیع از طریق پست کشور، کاهش هزینه و ترددها را به دنبال دارد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.