سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - شنبه 27 دی 1393

استاندار اصفهان:

ایجاد پژوهشکده گردشگری یکی از نیازهای مهم استان اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: ایجاد پژوهشکده گردشگری یکی از نیازهای مهم و حیاتی استان اصفهان بوده و این پژوهشکده باید بتواند مسائل گردشگری را از بعد علمی حمایت کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دیدار با حمیدرضا طیبی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کشور  ‌اظهار داشت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در طول حیات خود، عملکردی درخشان در کشور داشته و ظرفیت‌های خوبی در استان اصفهان دارد.

وی بیان کرد: حضور ریاست جهاد دانشگاهی در استان اصفهان، بهانه‌ای برای تفاهم در زمینه استفاده از ظرفیت پژوهشی و مطالعاتی جهاد در اصفهان از طریق دستگاه‌های اجرایی شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پژوهش، مطالعات و تحقیقات است و در مقابل استان اصفهان نیز نیازها و مسائل بسیاری دارد، تصریح کرد: این تفاهم فرصت مناسبی است تا بتوانیم مشکلات و مسائل استان را به صورت علمی‌تر و تخصصی‌تر حل و فصل کنیم.

وی به اهمیت تکمیل مجموعه شهید مدرس اصفهان اشاره کرد و افزود: این موضوع سبب تأسف است که مجموعه‌ای با این مشخصات چند سالی است متوقف شده و باید مسائل آن بررسی و این واحد به بهره‌برداری برسد.

زرگرپور مبحث پژوهشگری گردشگری را یکی از مسائل قابل توجه و مهم استان دانست و افزود: با توجه به اینکه گردشگری یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه استان به شمار می‌رود، به این موضوع باید توجه ویژه کرد و پژوهشکده‌ای که بتواند مسائل گردشگری را از بعد علمی حمایت کند، برای استان اصفهان یک نیاز اصلی و حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: از مدیران جهاد دانشگاهی در جلسات شورای برنامه‌ریزی دعوت شود، تا با بیان ظرفیت این نهاد برای مدیران استان، امکان بهره‌بری بیشتر از ظرفیت موجود در استان اصفهان فراهم شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوار هستم که بتوانیم از فرصت‌های بهینه برای قراردادن توان جهاد دانشگاهی در خدمت توسعه استان استفاده کنیم.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی نیز در این دیدار با تأکید بر همکاری متقابل، افزود: جهاددانشگاهی در زمینه توسعه فرهنگی، علمی و فناوری فعالیت‌های خوبی انجام داده و توانسته در مرز علم حرکت کند.

وی به مؤسسه رویان اصفهان به عنوان یکی از مجموعه‌های موفق در فناوری کشور اشاره کرد و اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش، فعالیت‌های شاخصی را انجام داده و آمادگی خود را برای حرکت در راستای توسعه استان اعلام می‌کند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.