سرویس: تولیدی » خبر پوششی 01:27 - جمعه 26 دی 1393

با حضور حجت الاسلام دهنوی؛عوامل اختلاف زن و مرد در هرند بررسی شد:

عدم آگاهي از ويژگي هاي شخصيتي مردان و زنان، مهمترين عامل اختلاف زوج ها

مشاور مسائل خانواده و امور مذهبي گفت: يكي از مهمترين دلايلي كه سالها ممكن است عامل اختلاف زوج ها باشد، نا آگاهي از تفاوت هاي جنسيتي و ويژگي هاي جنس مرد و زن است.

به گزارش اصفهان شرق،حجت الاسلام حسين دهنوي، درهمايش ازدواج موفق كه درهرند به همت آستان مقدس مقدس امامزاده اسحاق(ع)هرند،اداره ورزش وجوانان بخش جلگه وروابط عمومي شهرداري هرند برگزار شد، اظهار داشت: يكي از آفت هاي مهمي كه در خانواده ها وجود دارد و متاسفانه اغلب خانواده ها از آن غافل هستند، عدم آگاهي از ويژگي هاي شخصيتي مردان و زنان است.

DSC03300
وي عنوان كرد: مردان و زنان اغلب نمي دانند كه جنس مخالف آنها، موجودي با ويژگي هاي شخصيتي و جنسيتي متفاوت است به همين دليل درگير برخي سوء تفاهم ها، سرخوردگي ها و ناراحتي ها مي شوند.
اين كارشناس برجسته امور خانواده عنوان كرد: برخورد همسران با همديگر بايد با توجه به روحيات و ويژگي هاي جنس مخالف باشد نه با توجه به ويژگي هاي خود شخص؛ به عنوان نمونه يك زن نبايد علايق و اولويت هاي خود را با علايق و اولويت هاي همسر خود يكسان بداند.

DSC03304
وي درادامه ،قياس به نفس راعامل اختلافات زناشويي دانست وتصريح كرد: از مشكلات بزرگ زنان و مردان در خانواده ها به عنوان زن و شوهر، قياس به نفس كردن است در حالي كه مثلا در بعد عاطفي، زنان ويژگي به شدت عاطفي و مردان ويژگي كمرنگي عواطف را دارند و نبايد اين ويژگي مردان را به پاي بي توجهي آنها گذاشت.
حجت الاسلام دهنوی اذعان داشت:امروزه بیشترین انحرافات خانم ها از طریق تلفن و تماس صوتی و آقایان از طریق دید چشمی صورت می گیرد، لذا ما معتقدیم مردان بینایی و زنان شنوایی هستند.

DSC03311
این کارشناس مسائل خانواده گفت: علل جدی انحراف اخلاقی اکثر زنان شوهردار، خلأ عاطفی بوده است که ابراز نکردن محبت، سبب انحراف آنان می شود و متأسفانه بسیاری از مردان به ارتباط کلامی توجه نمی کنند.
دهنوي همچنين به بيان برخي از ويژگي هاي زنان و مردان در مواجهه با مسائل مختلف،به بيان مصداق هاي متعدد پرداخت و بيان كرد: بايد واقعيت ها را در مورد ويژگي شخصيت هاي مردانه و زنانه قبول كرد.

DSC03316 DSC03335

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.