سرویس: سیاسی » بین الملل 01:08 - جمعه 26 دی 1393

مهدی نجفی:

فرار ذلت بار شاه؛ در سایۀ پایان سیطرۀ آمریکا بر ایران

بی شک انقلاب اسلامی ایران با شکوهترین انقلاب اعصار تاریخی است، زیرا در سه دهۀ اخیر به عینه برای همگان اثبات شد قیام مردم ایران نه علیه شخص شاه بلکه بر علیه دولتمردان کاخ سفید بوده است.

اصفهان شرق- مهدی نجفی طلبه سطح خارج حوزه علمیه قم

پس از شکل گيري و گسترش نهضت اسلامي و هماهنگي قيام هاي مردمي به رهبري امام خميني و پس از سقوط تدریجی ساختار اقتدار نظام شاهنشاهی سرانجام در روز 26 دي 1357، شاه پس از سالها ظلم و جنايت در حق مردم مسلمان ايران، به همراه همسرش، ايران را به سمت مصر ترک کرد، در حاليکه حتي نزديک ترين حاميان و اربابانش از جمله آمریکا ، از پذيرفتن او امتناع کردند. پس از فرار شاه، ملت با آمدن به خيابان ها و اظهار شادماني و پخش گل و شيريني، اين پيروزي بزرگ را جشن گرفتند و اين زماني بود که رژيم پهلوي پس از 50 سال حکومت استبدادي، روزهاي پاياني عمر خود را سپري مي کرد؛ چنانکه در کمتر از يک ماه پس از فرار شاه، طومار عمر 2500 ساله شاهنشاهي ايران در هم پيچيده شد.
این پیروزی مهم برای ملت ایران از زوایای مختلف قابل تحلیل و بررسی است، لیکن به نظر می رسد بی اعتنائی مطلق آمریکا به ژاندارم خود در منطقه و در حالی که بسیاری از سیاست های ضد اسلامی شیطان بزرگ توسط محمد رضا پهلوی در منطقه اجراء می گردید حاکی از عمق پیروزی ملت ایران بر منافع بزرگترین قدرت استکباری جهان یعنی آمریکا است.

49095_675
اسلام هراسی،پوششی برای نفی ماهیت انقلاب اسلامی
بی شک انقلاب اسلامی ایران با شکوهترین انقلاب اعصار تاریخی است، زیرا در سه دهۀ اخیر به عینه برای همگان اثبات شد قیام مردم ایران نه علیه شخص شاه بلکه بر علیه دولتمردان کاخ سفید بوده است، زیرا محمد رضا پهلوی آلت دست تمام عیار برای اجرای سیاست های آمریکا در این منطقه بوده است،لذا نباید فریب برخی رسانه های غربی را خورد،که با تحریف حقایق سعی در تغییر ماهیت انقلاب گرفته اند و با نیرنگ رسانه ای انقلاب مردم ایران را انقلابی درون ساختاری و برای دست یابی به برخی منافع اقتصادی،سیاسی ، اجتماعی قلمداد می کنند، در حالی که مهمترین شاخصۀ انقلاب مردم ایران پایان دادن به سیطرۀ آمریکا در ایران و منطقه و جهان است،این نکته همان شاه کلید ماهیت انقلاب اسلامی است که قدرت های غربی از طرح آن هراسناک اند.لذا طرح اسلام هراسی در جوامع غربی نه بر علیه اسلام عربستان یا کشورهای حاشیۀ خلیج فارس و اسلام ترکیه است که این کشورها غلام حلقه به گوش سیاست های آمریکا در خاورمیانه اند، و خیانت های این رژیم های مرتجع عربی و اسلام سکولار و خائنانۀ اردوغان بر هیچ کس پوشیده نیست، لذا اسلام هراسی در غرب تنها یک هدف را دنبال می¬کندو آن نیز مقابله با ماهیت انقلاب اسلامی ایران و آموزه های امام خمینی(ره) مبنی بر استکبار ستیزی و قطع دستان پلید شیطان بزرگ در جهان است .
بنابرای یقیناً عمق فاجعه را نه در چهرۀ شاه فراری بلکه باید در نگاه قدرت های استکباری به ویژه آمریکا جسجو نمود که تمام آرزوها ی خود در تداوم سیطرۀ کامل بر ایران و حفظ امنیت اسرائیل… را بر باد می دید.
ملی گرایی؛ شاخصه ای کلیدی برای حفظ منافع آمریکا
با مراجعه به عمق تاریخی و در بهبوهۀ فرار شاه می توان به عمق منفعت ملی گرایان برای آمریکا پی برد، لذا غرب با نزدیک شدن به ملی گرایان سعی درترمیم این باخت بزرگ نمودند، از این رو رسانه های غربی از جمل بی بی سی با بزگ نمائی ملی گرایان در رسانه های خود به زعم خود با تاکتیک محو امام خمینی(ره) از رهبری این مردم ، جایگزیی چهره هائی همچون کریم سنجابی را با عناوینی همچون رهبر جبهه ملی ایران کلید زد، غرب در ورطه تفکری رفت که می‎خواست به ما تحمیل کند. یعنی در چاله‎ای افتاد که فکر می‎کردند برای ما درست کرده‎اند. تبلیغات‎شان روی چهره‎های ملی‎گرا کار کرد و اثر گذاشت. ولی اثرش مثل اثر رودخانه و کف بود.زیرا ملت مسلمان ایران راه و امام خود را شناخته بود و توطئه های آمریکا برای حفظ منافع خود در ایران ثمری نداشت، از این رو تفاوت امام با بقیه رهبران سیاسی در ایران این بود که امام واقعیت قدرت و میزان نفوذ غرب در منطقه را فهمید و نیز به خوبی از ماهیت واقعی ملی گرایان در شیفتگی و دلبستگی سران آنها به آمریکا مطلع بود.
لذا امام خمینی (ره) در فرازی ماهیت واقعی ملی گرایان آمریکایی را اینچنین فرمودند: « هم و غمشان این است که این جمهوری اسلامی به درد نمی‌خورد، ما حتما باید یا در آغوش آمریکا باشیم تا بتوانیم زندگی کنیم، یا در آغوش شوروی و چون شوروی الحاد دارد و آمریکا موحد است و خیلی صحیح است و خوب است یا کمتر از او بد است! ما خوب است که همراه اینها باشیم!»

241262_565
آمریکا و سیطرۀ اختاپوسی
باید اذعان نمود فرار شاه از ایران در آن تاریخ به خوبی نشان داد ساختار قدرت های استکباری به صورت مدل اختاپوسی است، زیرا مرکز قدرت را می توان به تنۀ اختاپوس تعبیر نمود،لیکن راههای سیطرۀ آمریکا بر نظام بین الملل با دست هاست،یعنی در هر نقطه از جهان به اندازۀ یکی از دست ها قدرت دارد نه به اندازۀ هشت دست اش.
لذا با خیزش جهانی مردم و وقوع حوادثی چون پدیدۀ بی نظیر انقلاب اسلامی ، بیداری اسلامی،بیداری انسانی در جوامع غربی و در اقصی نقاط جهان علیه سیاست های آمریکا، یقیناً این اراده ها می توانند بر زورگوئی های شیطان بزرگ در تمام نقط جهان فائق آیند.
درتبیین این مدعا باید گفت بی شک درنظام هایی سیاسی که مستقیم یا غیر مستقیم تحت سیطرۀ آمریکا هستند رؤیت این مدل اختاپوسی وحشت انگیز است و در نگاه اول رعب و وحشت در آن نظام و سیستم ظلم پذیر حاکم می شود اما در واقع می توان به این نکته پی برد که آمریکا نمی تواند تمام نیرویش را یک جا متمرکز نماید.
به عنوان نمونه عراق و افغانستان نمونۀ جالبی ازسیستم اختاپوسی آمریکا است که در هر دو کشور با شکست سنگینن مواجه شد، زیرا سیستم ظالمانۀ این قدرت ها توان تمرکز همۀ قوا را در یک نقطه ازجهان را ندارد، لذا ضربات مهلکی که آمریکا در این دو کشور متحمل گردید خود بیانگر ضعف قدرت های زور گو در برابر ارادۀ مردمی هر کشور و هر نظام مردمی خواهد بود.
لذا می توان به منشأ اجتناب آمریکا در عدم ورود مستقیم به جنگ با دولت قاونی بشار اسد و ارتش مردمی سوریه پی برد زیرا پراکندگی ساختار اقتدار آمریکا در اقصی نقاط دنیا خود به عنوان پاشنۀ آشیل این کشور مداخله گر در جهان مود نظر می باشد.
از این رو خروش مردمی در سال 57 وفرار ذلت بار شاه با همۀ حمایت ها و توطئه های آمریکا نشان داد نظام اختاپوسی این قدرت استکباری در برابر مردم ظلم ستیز و آموزه های استکبار ستیزانۀ امام خمینی(ره)یارای هیچ گونه مقاومتی نیست و به سقوط آن قدرت استکباری منتهی خواهد گشت.
لذا مهرۀ خائن آمریکا در منطقه یعنی محمد رضا پهلوی با خواری و ذلت و حقارت از این سرزمین گریخت و دولتمردان آمریکا به علت ماهیت دینی و ایمانی مردم مسلمان ایران نتواست بر سیطرۀ مستقیم خود بر منافع کلان خود در ایران و خاورمیانه ادامه دهد ،و اینچنین شاه آمریکائی ایران، به عنوان مجری سیاست های شیطان بزرگ در خاومیانه تبدیل به مهرۀ سوخته گردید به نحوی که حتی از پذیرش او در خاک آمریکا ممانعت شد.

1934163_296
فرار ذلت بار شاه؛ ارمغان اعتماد به آمریکا
نباید فراموش نمود رسانه های غربی به همراه سیاستمدارنشان همۀ توان خود را برای حمایت همه جانبه ازمحمد رضا پهلوی اعمال نمودند، لذا گرچه تا آخرین روزهای منتهی به انقلاب حمایت های آمریکا و غرب از شاه ایران ادامه داشت لیکن خروش ملت ایران در داخل کشور و در سطح خیابانها مجال تأثیر گذاری این حمایت ها ی غرب را از آنها گرفته بود.
اما غرب در یک شرایطی به این نتیجه رسید که شاه ایران تمام شده است و باید او ارا مانند تفاله ای به زباله دان انداخت، لذا وجود حتمی پایان تاریخ مصرف برای شاه ایران پیامی آشکار برای همۀ دلبستگان به قدرت های استکباری به ویژه آمریکا می باشد.
امید است سرنوشت ذلت بار محمد رضا پهلوی و فرار همراه با خواری و حقارت از ایران و بی اعتنائی مطلق آمریکا به ژاندارم خود در منطقه پیامی برای شناخت هر چه بیشتر جرثومۀ فساد در جهان برای برخی روشنفکران غربزده در خارج از کشور را فراهم سازد که در هر فرصتی شعار دلبستگی و اعتماد به آمریکا را مطرح می سازند و رشد و پیشرفت نظام اسلامی را به برخی تعاملات هزینه بر و مغایر با اصول انقلاب اسلامی، مشروط می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.