سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - جمعه 26 دی 1393

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

فعالیت بیش از یک هزار و 900 مدرسه غیردولتی در استان اصفهان

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ درصد دانش آموزان استان تحت پوشش مدارس غیر دولتی هستند، گفت: در استان بیش از یک هزار و 900 مدرسه غیر دولتی در دوره های پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، متوسطه نظری، فنی و حرفه ای، کار و دانش مشغول به فعالیت است.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامحسن سخائی با اشاره به اجرای بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی اظهار كرد: این بسته با هدف خرید خدمات آموزشی و تکمیل ظرفیت خالی مدارس غیردولتی و واگذاری بخشی از امور مورد تصدی آموزش و پرورش به بخش غیردولتی و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی این مدارس اجرایی شده است.
سخائی تامین منابع انسانی و مالی مورد نیاز مدارس غیردولتی را از مزایای این بسته حمایتی اعلام کرد و افزود: این بسته با رویکرد تقویت بخش خصوصی و تقویت علمی، 6 هزار و 317 دانش آموز استان را در قالب ۷۴ مدرسه تحت پوشش قرار داده است.
وی در ادامه بیان کرد: بسته حمایتی در حاشیه های شهر و در مناطق محروم با کیفیت عالی در حال اجراست به طوری که اولیا و دانش آموزان از خدمات و تخصصی شدن مربیان آموزشی بسیار راضی هستند.
رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی با بیان اینکه اجرای این بسته کاهش دغدغه کارمندان در مدارس غیر دولتی را به همراه داشته، گفت: در سال آینده برای اینکه موسسه ها اجازه توسعه مدارس غیردولتی را داشته باشند باید تمام نیروی انسانی آن را بیمه کنند.
وی اعطای تسهیلات کم‌بهره بانکی به مؤسسان مدارس غیردولتی به‌منظور تجهیز و تکمیل فضا و تجهیزات آموزشی در این مدارس را از دیگر مزایای این بسته اعلام کرد و گفت: بانک مهر ایران تا سقف ۱۰ میلیون تومان وام ۴ درصد در اختیار اولیایی که توانایی پرداخت شهریه مدارس غیر دولتی را ندارند قرار می دهد.
سخائی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ درصد دانش آموزان استان تحت پوشش مدارس غیر دولتی هستند، عنوان کرد: در استان بیش از یک هزار و 900 مدرسه غیر دولتی در دوره های پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، متوسطه نظری، فنی و حرفه ای، کار و دانش مشغول به فعالیت است.
وی با تاکید بر کیفیت آموزشی این مدارس افزود: بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی، در دوره ابتدایی هستند و بعد از آن دوره پیش دبستانی با تعداد 42 هزار و 249 دانش آموز، حدود ۲۹ درصد دانش آموزان این مدارس را به خود اختصاص داده است.
سخائی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مدارس غیر دولتی استیجاری است، بیان کرد: این مساله باعث شده نتوانیم تجهیزات گرمایشی و خدمات مناسب را برای تمام مدارس فراهم کنیم که در حال حاظر وزارت آموزش و پرورش توافقاتی را با وزارت مسکن داشته است تا این مشکل هم در آینده برطرف شود.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.