سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:30 - جمعه 26 دی 1393

در پی انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اسلام(ص)؛

بسیج رسانه استان اصفهان توهین به ساحت حضرت محمد(ص) را محکوم کرد

جمعی از فعالان بسیج رسانه استان اصفهان با انتشار بیانه ای توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در مجله فکاهی «شارلی ابدو» فرانسه را محکوم کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ در این بیانیه آمده است: سوال اساسی از سناریو نویسان نظام سلطه این است که وقتی حمله تروریستی به مجله شارلی ابدو در فرانسه توسط مسلمانان محکوم شد و گروه تروریستی مورد حمایت غرب (القائده) نیز مسولیت آن را پذیرفت، توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) در قالب کاریکاتور در این مجله چه معنایی دارد.
در ادامه این بیانیه آمده است: (این کار) جز این است که با این حرکت، سناریو از پیش طراحی شده خود را مبنی بر انحراف افکار عمومی و تغییر آن از شکست های استراتژیک خود در جنوب غربی آسیا در حمایت های تجهیزاتی، تسلیحاتی و آموزشی از تروریست ها به راهبرد قدیمی خود که همان اسلام هراسی و اسلام ستیزی است تغییر داده اید تا بر شکست های خود سر پوش بگذارید.
فعالان جامعه رسانه ای بسیج رسانه استان اصفهان در این بیانیه با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اعلام کرده اند: بر خود واجب می دانیم انزجار خود را از این اقدام مجله فکاهی شارلی ابدو به بهانه آزادی بیان و مطبوعات به گوش سردمداران صهیونیست کاخ الیزه برسانیم.
در این بیانیه با تاکید بر اینکه آنچه در این مجله روی داده توهین به مقدسات یک و نیم میلیارد مسلمان جهان است از مسوولان جمهوری اسلامی ایران خواسته شده با استفاده از ظرفیت های قانونی در نظام حقوقی بین الملل، توهین کنندگان به پیامبر اعظم (ص) را مورد تعقیب قضایی قرار دهند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در جدیدترین شماره خود که روز چهارشنبه منتشر شد، بار دیگر اقدام های موهن خود در انتشار کاریکاتورهای ضد اسلامی را تکرار کرد.
این نشریه که به طور معمول با شمارگان ۶۰ هزار نسخه منتشر می شد، در اقدامی لجوجانه که به عنوان دهن کجی به صدها میلیون مسلمان، مقدسات آنان را نشانه گرفته است، با شمارگان سه میلیون و به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، ترکی، اسپانیایی و عربی منتشر شده و به بسیاری از کشورهای جهان ارسال می شود.
نشریه شارلی ابدو یکی از مراکز اصلی انتشار تصاویر کاریکاتوری ضد اسلامی به شمار می رود که در آن ها مقدسات مسلمانان به سخره گرفته می شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.