سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - جمعه 26 دی 1393

سلامت منابع خبری، رکن اساسی در تایید خبر است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سلامت منابع خبری، رکن اساسی در تایید و انتشار خبر و جلوگیری از شایعه پراکنی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ جهانگیر کریمی‏، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در نشست کارشناسی پیشگیری از شایعه پراکنی اظهارداشت: شایعه پراکنی یکی از معضلات جدی جامعه است که آسیب های اجتماعی و اقتصادی را به بار می آورد.

وی افزود: افرادی که شایعه پراکنی می کنند، اهداف غلط خود را دنبال می کنند که در پی تحقق این اهداف، آسیب های اجتماعی به جامعه وارد می شود و بعضی از افراد که به این شایعه ها توجه می کنند آسیب می بینند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه باید صحت اخبار و گفته ها تایید شود‏، تصریح کرد: سلامت منابع خبری، رکن اساسی در تایید و انتشار خبر و جلوگیری از شایعه پراکنی است و مردم باید برای برای تایید صحت و غلط بودن اخبار به منابع معتبر مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افراد اخبارهای غلط از سوی پلیس برای مردم را مطرح و بیان می کنند‏، گفت:سایت پلیس و خبرگزاری پلیس، بهترین و اصلی ترین منبع خبری است که اخبار رخدادها و رویداهای پلیسی را در اختیار مردم قرار می دهد.

سرهنگ کریمی ادامه داد: توجه به صداقت و صحت خبر بسیار مهم است و مردم باید به این موضوع باید توجه داشته باشند.

پایان پیام/

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.