سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - جمعه 26 دی 1393

2 هزار نفر در زندان های استان اصفهان حافظ قرآن کریم شده اند

مدیر کل امور زندان‌های استان اصفهان گفت: با همکاری اداره کل اوقاف وامور خیریه استان و برگزاری دوره های حفظ و تفسیر قرآن،2 هزار نفر در زندان های استان، حافظ قرآن کریم شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛  رمضان امیری، مدیر کل امور زندان‌های استان اصفهان اظهار داشت: پس از طی جلسات متعدد با مدیر کل اداره اوقاف و امورخیریه استان اصفهان، تفاهم نامه‌ای به منظور در اختیار گذاشتن مربیان در راستای آموزش زندانیان برای حفظ و تفسیر قرآن کریم بین این دو ارگان امضا شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این تعداد حافظ قرآن با شرکت در کلاس‌های آموزش موفق به حفظ این کتاب آسمانی از یک تا سی جزء شدند.

مدیر کل امور زندان‌های استان اصفهان خاطر نشان کرد: پس از پشت سر گذاشتن و شرکت در دوره‌های قرآنی توسط مددجویان و کسب نمره قبولی که در آزمون نهایی که توسط اداره اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، امتیاز کسب شده توسط فرد محاسبه می‌شود.

امیری در ادامه افزود: این امتیازات پس از محاسبه در کمیته‌ای با حضور دادستان، قاضی ناضر زندان و ریاست دادگستری کل استان اصفهان جهت درج در پرونده مددجو ثبت و جهت بازنگری و اقدامات بعدی به جریان اداری وارد می‌شود.

وی در پایان با اشاره به مشارکت مددجویان در استقبال از این دوره‌ها و مراسم های مذهبی که در زندان‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: اجرای این گونه از برنامه‌ها مخصوصا مراسم های عزاداری که در ایام محرم و صفر برگزار می شود، در روحیه و اصلاح زندانیان موثر  و زمینه را برای اصلاح مددجویان فراهم می کند.

پایان پیام

منبع:شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.