سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - جمعه 26 دی 1393

حجت‌الاسلام سالک کاشانی خبر داد:

تصویب قانون احیای امربه معروف و نهی ازمنکر و لغو قانون سقط جنین

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون احیای امر به معروف و نهی از منکر پس از بیش از ۳۰ سال پاسکاری در هفته گذشته پس از اصلاحات نهایی به تصویب رسید.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش مهندسی فرهنگ نام و نام گزینی با اشاره به برخی از اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی ۴ سال گذشته اظهار داشت: در نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دو پیشنهاد ارایه شد که یکی از آنها احیای مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب و تبدیل آن به قانون و همچنین تصویب قانون احیای امر به معروف و نهی از منکر بود که بیش از ۳۰ سال همچون توپ فوتبال پاسکاری می‌شد.

وی با بیان اینکه سه شنبه هفته گذشته آخرین اصلاحات قانون احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام و به تصویب رسید، افزود: بحث تعالی خانواده نیز از دیگر پیشنهادات مورد بررسی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از زمان آغاز فعالیت طی ۴ سال گذشته بوده است.

قانون تجهیز و حمایت از مساجد در دستور کار کمیسیون فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای تعالی خانواده ۵۰ ماده در کمیسیون فرهنگی مجلس و به دنیال آن در صحن علنی به تصویب رسیده است، ادامه داد: همچنین قانون تجهیز و حمایت از مساجد به عنوان پایگاه‌های اصلی موزه فرهنگ دینی در حال حاضر در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

وی تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور را ضروری دانست و افزود: باید برای تقویت این زیرساخت‌ها بودجه‌های بیشتری در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام سالک کاشانی حمایت از مراکز پژوهشی دینی را ضروری دانست و بیان داشت: در حال حاضر در کشور آمریکا بیش از ۱۶۵ مرکز تخصصی پژوهشی دینی وجود دارد و این در حالی است که روی ارایه آمار این مراکز در کشور را نداریم.

وی با بیان اینکه طرح حمایت از فعالان فرهنگی در حوزه فعالیت‌های دینی و ارزشی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: بر این اساس تاکنون با فیلم‌های مختلف و برخی مطبوعات نیز مقابله می‌کنیم البته منظور ما هدایت اصلاحی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری جلساتی با دانشگاهیان استان اصفهان در خصوص آسیب شناسی فرهنگی در این مراکز بیان داشت: یکی از مهم‌ترین معضلات دانشگاه‌های استان عدم ازدواج دانشجویان است که به دنبال آن پدیده‌هایی همچون ارتباطات نامشروع، ازدواج سفید، طلاق، افزایش خانه‌های مجردی و سقط جنین را به دنبال دارد.

لغو قانون سقط جنین در مجلس

وی در ادامه با اشاره به لغو قانون سقط جنین در مجلس اظهار داشت: اما این در حالی است که برخی پزشکان همچنان به صورت غیر قانونی اقدام به سقط جنین می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالک کاشانی در ادامه برگزاری همایش در حوزه فرهنگ افزایش جمعیت را ضروری دانست و افزود: البته همایش‌ها باید کاربردی باشد و نه فقط در حد صرف هزینه و نامرتبط با موضوع.

وی با انتقاد از برگزاری برخی جلسات و همایش‌ها در اصفهان افزود: برای مثال هفته گذشته همایشی در خصوص آب در اصفهان برگزار شد که اصلا موضوعات طرح شده در آن ارتباطی با زاینده رود نداشت و موضوعات غیر مرتبط در آن عنوان می‌شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آسیب شناسی در زندان‌ها برای برنامه‌ریزی برای برطرف کردن معضلات اجتماعی را ضرروی دانست و افزود: باید توجه داشته باشیم که دشمن بیدارتر شده و به خوبی در خانه‌های ما رسوخ کرده است.

وی افزود: چاپ ۱۵۰ عنوان کتاب وهابیت و راه اندازی ۷ هزار شبکه برای گمراه کردن جوانان مسلمان شیعی اقدام کمی نیست و این در حالی است که اقدام کوبنده‌ای برای مقابله با آن صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام سالک کاشانی با اشاره به راه‌اندازی ۱۸۰ تلویزیون فارسی زبان برای مقابله با ایران اظهار داشت: این در حالی است که در کشور ایران ۷ درصد بودجه برای فرهنگ اختصاص داده شده است و این در حالی است که در آمریکا ۳۰ درصد از بودجه کشور به امور فرهنگی اختصاص می‌یابد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.