سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - جمعه 26 دی 1393

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان:

میانگین خانوارهای استان اصفهان ۳.۷ نفر است

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: میانگین خانوار جمعیتی استان اصفهان ۳.۷ نفر بوده به این معنی که هر خانوار زیر ۴ نفر جمعیت دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ تورج حاجی‌رحیمیان در همایش نام و نام‌گذاری با بیان اینکه ما در موضوع نام و نام‌گذاری صرفا به چهارچوب قانونی خود قانع نبوده و ثبت احوال به عنوان اداره منفعل رفتار نمی‌کند‏، اظهار داشت: دشمن در 2 زمینه برای مقابله با ما تلاش می‌کند که اصل آن بنیان خانواده بوده چرا که نقطه قوت نظام اسلامی بنیان محکم خانواده در آن است.

وی افزود: اکنون هم در کمیت و هم در هویت و نام‌گذاری با مشکل روبرو هستیم و در ثبت احوال تلاش شده تا بنیان خانواده از بین نرفته و فرهنگ غنی ایران که تا کنون خانواده در آن مورد توجه بوده نیز پابرجا بماند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان بیان کرد: میانگین خانوار جمعیتی استان اصفهان ۳.۷ بوده به این معنی که هر خانوار زیر 4 نفر جمعیت داشته و کمتر از 2 فرزند دارند و در آینده نزدیک با بحران جمعیت روبرو می‌شویم بنابراین ما این آمار را به مسئولان می‌دهیم تا حساسیت را در آنها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ما افراد برا برای نام نیکو ترغیب می‌کنیم، تصریح کرد: برخی نام‌ها نه معنای مناسبی داشته و نه لفظ زیبایی و ما از هر نامی که معنای خوبی داشته و با فرهنگ غنی ایران تطبیق داشته باشد استقبال کرده و از آن استفاده می‌کنیم و به افرادی که نام مناسبی نداشته نیز کمک کرده تا نام خود را تغییر دهند.

حاجی‌رحیمیان خاطرنشان کرد: نام‌های امیرعلی، علی، محمد، ابوالفضل، امیرحسین و امیرطاها بیشترین فراوانی را در میان پسران و نام‌های فاطمه، زهرا، فاطمه‌زهرا، نازنین‌زهرا، زینب و ریحانه بیشترین فراوانی را در میان دخترخانم‌ها دارد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.