سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - پنجشنبه 25 دی 1393

استان اصفهان بالاترین آمار کانون های مساجد کشور را داراست

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشورگفت: استان اصفهان بالاترین آمار کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را داراست.

به گزارش اصفهان شرق؛حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حاشیه نهمین جلسه هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:نقش مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی و ادامه راه آن بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه به تناسب افزایش جمعیت باید افزایش تعداد مساجد را داشته باشیم، افزود:در حال حاضر 72 هزار مسجد در کشور ثبت شده است که علاوه بر توسعه و تجهیزآنها باید ساخت مسجد در مناطق محروم و فاقد مسجد را نیز در نظر داشته باشیم.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از 5 هزار و 700 مسجد وجود دارد، افزود: مسئولین و مردم باید برای جبران کمبود یک هزار و 600 مسجد در این استان تلاش بیشتری انجام دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آمار تعداد  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از مرز یک هزار و 600 کانون گذشته است و باید بگوییم که استان اصفهان در سطح کشور از نظر تعداد کانون بالاترین آمار را دارد.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: کلیه دستگاه های فرهنگی و دینی و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید از ظرفیت خود برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد بهره ببرند.

وی اشاره ای به حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از کانون های فرهنگی هنری مساجد داشت و افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس، بحث هایی در زمینه عمران ظاهری مساجد مطرح است که در حال حاضر به سازمان اوقاف و امور خیریه سپرده شده است.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: انسجام و همگرایی بسیار خوبی با محوریت استانداری و نمایندگی ولی فقیه در جلسات هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان برقرار است و دستگاه ها باید از این فرصت برای پیشرفت و توسعه مساجد استفاده کنند.

پایان پیام

منبع:شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.