سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - پنجشنبه 25 دی 1393

محققان انگلیسی می‌گویند؛

امواج “وای فای”، تهدید جدی برای سلامت کودکان است

بررسی‌های جدید محققان انگلیسی نشان می‌دهد که کودکان بیش از سایر افراد در معرض امواج وای فای قرار دارند و این فرستنده‌ها تهدید جدی برای سلامتی آنها محسوب می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ امروزه تکنولوژی وای فای مهمان بی سر و صدای خانه های امرزی است. اما آیا تا کنون به این فکر کره اید که فرستنده های وای فای تا چه حد برای شما و کودکان تان خطر ناک است؟ محققان انگلیسی بر اساس جدیدترین بررسی های خود به والدین هشدار داده اند که کودکان بیش از سایر افراد در معرض امواج وای فای قرار دارند و این فرستنده ها تهدید جدی برای سلامتی آنها محسوب می شود. در واقع جمجمه کودکان در مقایسه با بزرگسالان کوچکتر است و ضخامت کمتری دارد، بنابراین بافت های مغز آنها قدرت بیشتری برای جذب امواج وای فای دارند. بر اساس بررسی های صورت گرفته امواج ساطع شده از دستگاه های بی سیم عامل ایجاد سرطان است، برای جنین بسیار خطرناک است ودر فرآیند رشد مغز کودکان تاثیر می گذارد. این در حالی است که سازمان بین المللی سرطان شناسی، امواج رادیویی وای فای را در زمره مواد سرطان زایی نظیر سرب، کلروفرم، بخار بنزین و یا آفت کش های ددت طبقه بندی کرده است و منبع انتشار آنها را دستگاه های تلویزیون، اجاق گازهای مایکروویو، گوشی های موبایل و فرستنده های وای فای می داند. همچنین فرستنده های وای فای، امواج رادیویی بسیار کوتاه تولید می کنند که مشابه مایکروویوهای خانگی است، اما طول موج آنها ۱۰۰ هزار بار کمتر از اشعه های ساطع شده توسط مایکروویو است.
گفتنی است کشورهای بلژیک، فرانسه، هند و …در حال تصویب قانون جدیدی برای منع استفاده کودکان از گجت ها و دستگاه هایی است که با تکنولوژی وای فای کار می کنند. همچنین با توجه به بررسی های صورت گرفته حداقل فاصله افراد از انواع لپ تاپ و تبلت باید حدود ۲۰ سانتی متر باشد.

منبع:ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.