سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - پنجشنبه 25 دی 1393

امام جمعه اصفهان:

ساخت مسجد در روستاهای اصفهان باید عملیاتی شود

امام جمعه اصفهان گفت: ساخت مساجد جدید در اصفهان باید بر اساس تراکم جمعیتی صورت گیرد و با توجه به کمبود مسجد در برخی روستاهای استان، ساخت مسجد در روستاهای اصفهان باید عملیاتی شود.

به گزارش اصفهان شرق؛  آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد ظهر امروز در نشست با مسئولان ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به کمبود مساجد در برخی نقاط اصفهان اظهار داشت: در برخی از مناطق شهر اصفهان و حتی روستاها با کمبود مسجد مواجه بوده و حتی مشاهده می‌شود که یک مسجد هم در برخی مناطق وجود ندارد.

وی افزود: اما در برخی از روستاها مثل روستاهای اردستان و نائین مشاهده می‌کنیم که با جمعیت 70 نفری، 6 مسجد در این روستا ساخته شده است.

امام جمعه اصفهان خواستار تعیین شاخصی برای تعیین حد فاصل بین 2 مسجد شد و بیان کرد: بر اساس استانداردهای کشوری، کیلومتر مشخصی را در این باره تعیین کرده‌اند که باید در ساخت مساجد آینده، این مسئله رعایت شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و تخصص‌گرایی ائمه جماعات و به ویژه افرادی که در مدارس، مساجد و ادارات دولتی و غیر دولتی پیش‌نماز هستند، گفت: لازم است که نهادی متولی اصلی آموزش این دسته از روحانیون شود تا مثلا یک ائمه جماعت که پیش‌نماز در یک مدرسه به شمار می‌رود، بداند باید با چه اصول و رفتاری بتواند جوانان را ترغیب به نماز خواندن کند.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد گفت: ائمه جماعاتی که پیش نماز در مدارس و ادارات و مساجد هستند، وظیفه بسیاری سنگینی بر دوش دارند تا با نحوه رفتار، گفتار و مطالبی که بین 2 نماز ایراد می‌کنند، چگونه افراد را به نماز خواندن ترغیب دهند.

وی با بیان اینکه مسئولیت آموزش ائمه جماعت برعهده این نهاد بوده و باید آن را در اولیت برنامه‌های کاری خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: البته در این حوزه نیاز به همیاری و کمک تمام نهادهای مرتبط با امور مساجد نیز است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.