سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - پنجشنبه 25 دی 1393

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان:

۱۲ هزار هکتار از بافت فرسوده اصفهان نیاز به نوسازی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: استان اصفهان دارای ۷ هزار و ۴۷۳ هکتار بافت فرسوده مصوب در ۳۶ شهر و ۴ هزار هکتار سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی در استان بوده که در مجموع محدوده‌های نیاز به بازآفرینی به حدود ۱۲ هزار هکتار می‌رسد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمود محمودزاده اظهار داشت: با توجه به اولویت‌ها و سیاست‌های دولت در زمینه بازآفرینی و با عنایت به سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بستر لازم برای بازآفرینی پایدار شهری فراهم آمده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 10 درصد مساحت بافت فرسوده کشور در استان اصفهان وجود دارد، افزود: این استان دارای 7 هزار و 473 هکتار بافت فرسوده مصوب در 36 شهر بوده که بیش از 50 درصد مساحت بافت فرسوده استان به 4 شهر، اصفهان با 2 هزار و 157، کاشان772، خمینی‌شهر606  و نجف‌آباد 457 هکتار تعلق دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر 10 طرح ساماندهی، نوسازی، بهسازی (بافت فرسوده و تاریخی) و 3 طرح تنظیم مجدد زمین (تجمیع و تفکیک مجدد) در استان مصوب یا در حال تهیه بوده، همچنین 4 طرح برای شناسایی و توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان به مساحت 4 هزار هکتار در حال انجام یا به اتمام رسیده که در مجموع محدوده‌های نیاز به بازآفرینی به حدود 12 هزار هکتار می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه از سال 85 تا 92 حدود 11 هزار واحد در بافت فرسوده تسهیلاتی بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد ریال دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: امید است با توجه به مصوبه اخیر دولت در اعطای تسهیلات تأمین مسکن 50،40 و 30 میلیون تومانی، با اولویت بافت‌های فرسوده، نیز ودیعه مسکن 20 میلیون تومانی گردش‌کار نوسازی مردمی با قوت بیشتر و نظارت بهتر ادامه یابد.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.