سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - پنجشنبه 25 دی 1393

استاندار اصفهان:

برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر اصفهان, پژوهش محور اجرا شود

استاندار اصفهان گفت: بایستی پژوهش‌های کاربردی و مطالعات عمیقی درباره مبارزه با مواد مخدر صورت پذیرد و پژوهشگران، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، اولویت‌های پژوهشی خود را به راهکارهای مقابله با این پدیده شوم اختصاص دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در اردوگاه کاردرمانی حرفه‌آموزی اسدآباد مبارکه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی و مهم دولت تدبیر و امید‌، مبارزه جدی‌، علمی و مستمر با مواد مخدر است.

وی رویکرد پیشگیری و اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: دولت، استانداران و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را ملزم به دقت و جدیت برای پیگیری مسائل مربوط به مواد مخدر کرده است.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه در استان اصفهان مبارزه با مواد مخدر با برگزاری جلسات مستمر به صورت جدی پیگیری می‌شود، بیان کرد: مدیریت ارشد استان ملزم بوده که از اردوگاه‌های مربوط به ماده 16 و چنین اردوگاه‌هایی بازدید و موارد را پیگیری کند تا مطمئن شویم که در حد مقررات ‌، تسهیلات برای معتادان و مجرمان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نیمی از زندانیان استان‌، مجرمان مواد مخدر هستند، تصریح کرد: در حال حاضر بحث‌های آموزشی‌، درمانی و حرفه‌آموزی و همین‌طور مسائل فرهنگی برای این افراد پیش‌بینی شده است.

زرگرپور به موارد اساسی مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: بر‌اساس تسهیلاتی که وزارت کشور ابلاغ کرده، معتادانی که پاک شده‌اند و مدت یک سال از پاکی آن‌ها می‌گذرد، می‌توانند به عنوان خیران کارآفرین به اشتغال بپردازند، چرا‌که یکی از معضلات اصلی این افراد پیدا کردن شغل بعد از بهبود است.

وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از طریق خیران تسهیلاتی به این افراد اختصاص می‌یابد و از ابتدای سال تاکنون نیز سازمان بهزیستی به شیوه‌‌ای این کار را انجام داده و حدود 250 نفر مشغول به کار شده‌اند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با بخشنامه جدید، این کار می‌تواند توسعه یابد و در پیشگیری از رجوع مجدد معتادان به اعتیاد مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور است، اظهار داشت: متأسفانه مقوله پژوهش چندان مورد توجه قرار نگرفته و این امر باید در استان پررنگ‌‌تر از استان‌‌های دیگر باشد.

زرگرپور با بیان اینکه متأسفانه در امر مواد مخدر هیچ‌گونه پژوهشی در هیچ‌یک از دانشگاه‌ها اتفاق نیفتاده، افزود: مبارزه با مواد مخدر باید به صورت علمی، پژوهشی و عمیق و مستمر دنبال شود.

وی با تأکید بر اینکه امر پژوهش باید پا به‌ پای سیاست‌های جدید هماهنگ شود‌، بیان کرد: مدیران باید اساس کار خود را فعالیت‌های پژوهش محوری قرار دهند‌.

استاندار اصفهان از پژوهش به عنوان کاری علمی یاد کرد و گفت: در بسیاری از معضلات امروز نتیجه عدم توجه به امر پژوهش را به عینه می‌توان مشاهده کرد که امر مبارزه با مواد مخدر می‌تواند از طریق پژوهش پیگیری شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود که برنامه‌ای برای ستاد مبارزه با مواد مخدر طرح‌ریزی شود که سمت و سوی پژوهش را در امر مبارزه با مواد مخدر فراهم کند.

زرگرپور ادامه داد: در این راستا براساس تصمیمات صورت گرفته تا ماه آینده برنامه‌ای توسط دفتر آموزش و پژوهش استانداری ارائه شده و درباره ترغیب پژوهشگران‌، دانشجویان و اساتید عناوینی برای پژوهش ارائه می‌شود، تا پژوهش‌های کاربردی و مطالعات عمیقی در زمینه مبارزه با مواد مخدر آغاز شود و ما هم به عنوان ستاد مبارزه با مواد مخدر از فکر‌های جدید استقبال می‌کنیم.

استاندار اصفهان به همراه اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان در سفر به شهرستان مبارکه با حضور در اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی اسدآباد از محل ملاقات، درمانگاه‌، کارگاه و بخش‌های مختلف این اردوگاه بازدید و با برخی مددجویان گفت‌وگو و از نزدیک با مسائل و مشکلات موجود در این اردوگاه آشنا شد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.