سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - چهارشنبه 24 دی 1393

عاملی:

خرید زمین‌های کشاورزی حاشیه اصفهان توسط شهرداری به نفع شهروندان نیست

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خرید زمین‌های کشاورزی حاشیه شهر اصفهان توسط شهرداری به بهانه ایجاد فضای سبز هیچ نفعی را به شهروندان نمی‌رساند.

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد عاملی با اشاره به رویکرد شهرداری در خصوص خرید زمین‌های زراعی حاشیه شهر اصفهان و تبدیل آنها به فضای سبز اظهار داشت: اجرای این طرح برای شهر سودی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشاورزان در زمین‌های زراعی با استفاده از سهمیه آبی که دارند خود به خود اقدام به ایجاد فضای سبز بدون صرف هزینه دولتی می‌کنند، افزود: این در حالی است که شهرداری با خرید این زمین‌ها باید آب را برای ایجاد فضای سبز خریداری کند و این به گونه‌ای تحمیل هزینه‌ای اضافی به شهر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در قراردادهای منعقد شده بین شهرداری و کشاورزان تبصره‌ای وجود دارد که شهرداری می‌تواند زمین زراعی خریداری شده را به هر نوع کاربری که بخواهد تغییر دهد، اظهار داشت: برخی شهرداری‌های مناطق زمین خریداری شده برای فضای سبز را به کاربری‌های دیگر تغییر می‌دهند و از آنها بهره‌های متفاتی می‌برند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری با خرید زمین‌های کشاورزی در محدوده غرب، شمال غرب و شمال شهر اصفهان نسبت به خرید زمین‌های زراعی اقدام می‌کند، ادامه داد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که این اقدام نه تنها سودی به حال شهر اصفهان ندارد بلکه برخی از تولیدات کشاورزی و فضای سبز حاشیه شهر را نیز نابود می‌کند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.