سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:30 - چهارشنبه 24 دی 1393

دستگاه قابل حمل نقش تمبر در اصفهان ساخته شد

فناوران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت دستگاه قابل حمل نقش تمبر با قابلیت چاپ روی سطوح بدون استفاده از برچسب شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛ دستگاه نقش تمبر قابل حمل با قابلیت چاپ روی سطوح بدون استفاده از برچسب در شرکت دانش بنیان مکاترونیک کهکشان سخت افزار سهند (مکسس) مستقر در این شهرک طراحی و ساخته شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این دستگاه در بخش های دولتی و قضایی کاربرد زیاد دارد.

محمد بهارزاده افزود: هزینه بالای استفاده از ماشین های نقش تمبر و استفاده از کاغذ لیبل در شرکت های مختلف از جمله پست و صنایع مختلف، موجب طراحی و تولید این دستگاه شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه مجهز به سیستم عامل ایرانی « وین جت » ( win jet ) است، ادامه داد: این دستگاه علاوه بر هزینه بسیار پایین چاپ بر روی سطوح مختلف نیازی به کاغذ لیبل ندارد.

وی اظهار کرد: دستگاه برای اتصال به شبکه به سیستمی مجهز است که می تواند برای انتقال اطلاعات با سرور اصلی در هر نقطه از کشور در ارتباط باشد.

وی یکی از کاربردهای مهم این دستگاه را مهر مالیاتی بیان کرد که در مراکز مشاوره املاک مورد استفاده قرار می گیرد.

بهارزاده اظهار کرد: پس از عقد قرارداد و ورود اطلاعات به دستگاه، اطلاعات روی سامانه ثبت و تایید آن به دستگاه ارسال می شود و پس از دریافت تایید، دستگاه مهر امنیتی را روی قرارداد چاپ می کند.

وی ادامه داد: در این صورت قراردادهایی که فاقد این مهر امنیتی باشد از درجه اعتبار ساقط بوده و اداره مالیاتی کشور می تواند نظارت کاملی بر روی تمام قراردادهای اجاره و فروش املاک داشته باشد.

این کارشناس با اشاره به اینکه حسابداران شرکت ها جهت ممهور کردن چک های صادره ابتدا باید با مدیریت هماهنگ کنند، گفت: با استفاده از این دستگاه در صورت موافقت یا ارسال مجوز از طریق پیامک حاوی رمز و اطلاعات چک مورد نظر، دستگاه مجاز به ممهور کردن چک می شود.

وی افزود: این مهر در واقع حاوی اطلاعات چک مانند مبلغ و تاریخ بوده که در صورت تطابق آن با موارد مندرج در برگه چک، دریافت کننده به واقعی بودن چک آگاه خواهد شد و بانک نیز برای وصول آن بر اساس اطلاعات روی مهر و روی چک اقدام می کند.

بهارزاده با بیان اینکه این دستگاه قابلیت چاپ متن بر روی دفاتر اسناد رسمی را نیز دارد و می تواند سبب صرفه جویی بسیار در وقت شود، اظهار کرد: قابلیت خواندن تگ های آر فید ( RFID ) و انواع بارکد، این دستگاه را منحصر بفرد کرده و در صنایع مختلف کاربرد دارد.

گواهی اختراع دستگاه قابل حمل نقش تمبر با قابلیت چاپ روی سطوح بدون استفاده از برچسب، به شماره 82250 در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام 

منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.