اصفهان شرق

۳۵۰ هزار نفر در اصفهان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

کدخبر: 49651
1393/10/24 در ساعت 13:00

به گزارش اصفهان شرق؛ عبدالمجید نادری با اشاره به وظایف اداره‌کل بیمه سلامت و تفاوت‌های آن با تأمین اجتماعی اظهار داشت: بیمه سلامت تنها بحث درمان و سلامت را پوشش می‌دهد اما تأمین اجتماعی حیطه گسترده‌تری داشته و بحث بازنشستگی و درمان را پوشش می‌دهد.

وی افزود: کارمند دولتی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، بازنشستگی و کارافتادگی خود را از طریق صندوق بازنشستگی کشوری تامین می‌کنند، عده‌ای هم ممکن است با تامین اجتماعی قرارداد بازنشستگی داشته باشند اما تنها در بحث درمان به ما مراجعه کنند چرا که ما تنها بحث درمان آنها را پوشش می‌دهیم.

رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره‌کل بیمه سلامت ایرانیان اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از بیمه‌شدگان ما به رایگان درمان شده و دولت بودجه آنها را می‌پردازد، افزود: آمار بیمه‌شدگان ایران در کشور محاسبه شده و همواره حرف از این بود که 5 تا 6 میلیون نفر بیمه نشده در کل کشور وجود دارد.

وی افزود: در استان اصفهان نیز برآورد ما از کسانی که هیچ بیمه‌ای ندارند، حدود 400 هزار نفر بود اما در اردیبهشت امسال جاری اعلام شده که برای بیمه‌شدن در سامانه ثبت نام کنند که در اصفهان حدود 450 هزار ثبت نامی وجود داشت.

نادری خاطرنشان کرد: 350 هزار نفر از این تعداد دفترچه گرفته‌اند اما در حال حاضر تعداد زیادی دفترچه آماده وجود دارد و این افراد، هرزمانی مراجعه کنند، دفترچه را تحویل می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد تا زمانی که به دارو درمان نیاز نداشته باشند، برای گرفتن دفترچه بیمه مراجعه نمی‌کنند. که این مسئله صحیح نیست.

رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره‌کل بیمه سلامت ایرانیان اصفهان ادامه داد: سال‌های قبل حدود 50 تا 85 درصد از مبلغ بیمه را دولت داده و مابقی را خود افراد می‌پرداختند، بنابراین بسیاری از افراد تا زمانی که احتیاج به بیمه نداشتند برای اخذ دفترچه مراجعه نمی‌کردند.

وی افزود:ما در استان اصفهان 140 هزار بیمه‌شده ایرانیان داشتیم اما اکنون ۳۵۰ هزار دفترچه داده شده و450 هزار نفر ثبت نامی داشتیم.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم