سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - چهارشنبه 24 دی 1393

معاون ‌ارشاد اصفهان

بانک اطلاعاتی “طراحان مد و لباس اسلامی” در اصفهان تدوین می‌شود

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اصفهان گفت: در راستای ترویج مد لباس و پوشش مناسب ایرانی اسلامی و ظرفیت‌های استان بانک اطلاعاتی طراحان مد و لباس اصفهان تدوین می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی آقائیان‌زاده با اشاره به ایجاد ” بانک اطلاعاتی طراحان مد و لباس اسلامی” در اصفهان اظهار داشت: این بانک در راستای شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان اصفهان در زمینه طراحی لباس است.

وی افزود: در این زمینه کمیته‌ ساماندهی مد و لباس تشکیل شده که مدیران ارشاد، نهادها، دستگاه‌های دولتی و اتحادیه‌های صنفی از اعضای این کمیته هستند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان بیان کرد: این بانک اطلاعاتی سیاست‌های اجرایی در زمینه پوشاک و پوشش ایرانی – اسلامی را نشان می‌دهد و تنها راه موجود برای ترویج فرهنگ اسلامی، ایجاد چنین بانک اطلاعاتی و نشان دادن ظرفیت‌های استان اصفهان در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: این بانک هم به فرهنگ پوشش ایرانی کمک می‌کند و هم در راستای برنامه‌های اقتصادی به طراحان نیز کمک می‌کند و این 2 با هم پوشانی دارند.

آقائیان‌زاده با اشاره به دیگر برنامه‌های این کمیته گفت: در سال آینده این کمیته همایش‌های ویژه در زمینه پوشش و مد ایرانی اسلامی برگزار می‌کند و برای طراحان کارگاه‌ای آموزشی برگزار شده و سیاست‌های مد نظر به آنها آموزش داده می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر فراخوان بانک اطلاعاتی طراحان مد و لباس اصفهان به طراحان اصفهان اعلام شده تا یک بانک اطلاعاتی کامل در این‌بار تهیه شود و حتی در کنار اجرایی شدن آن در استان در سطح ملی نیز اجرایی شده و یک الگو شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.