سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - سه شنبه 23 دی 1393

تا 26 دی ماه جاری تکمیل می‌شود

بافت تابلو فرش «یا الله» توسط بانوان اصفهانی

دبیر کمیته گردشگری اصفهان گفت: تکمیل بافت تابلوی مزین به یا‌الله تا 26 دی ماه جاری توسط چهار نفر از هنرمندان گره‌زنی در اصفهان صورت می‌گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدعلی ایزد‌خواستی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به یکی از برنامه‌های اجرایی در راستای برنامه گردشگری محلات اظهار کرد: چهار نفر از هنرمندان گره‌زنی فعال در شهر اصفهان نسبت به بافت کلمه «یا الله» در یک تابلو اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این تابلو در ابعاد در ابعاد دو در سه متر است، اضافه کرد: فعالیت هنری و فرهنگی این افراد از روز شنبه هفته جاری در امامزاده احمد واقع در اصفهان صورت گرفته است.

دبیر کمیته گردشگری اصفهان تصریح کرد: بافت این تابلو تا 26 دی ماه جاری ادامه دارد و این تابلو پس از تکمیل به امامزاده احمد اهداء و تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه این بانوان هنرمند با استقرار در حیاط امامزاده احمد از روز شنبه اقدام به بافت «یا الله» کردند، افزود: تکمیل بافت تابلوی مزین به یا‌الله تا 26 دی ماه جاری توسط چهار نفر از هنرمندان گره‌زنی در اصفهان صورت می‌گیرد و این تابلو پس از تکمیل تقدیم امامزاده احمد می‌شود.

ایزد‌خواستی با اشاره به اینکه این اقدام فرهنگی و هنری با همکاری خانه کودک و نوجوان شهرداری اصفهان انجام می‌شود، تاکید کرد: گره‌زنی یکی از هنر‌های اصفهان است که البته این هنر برای نخستین بار از شهر مشهد به اصفهان وارد شده و طی سالیان متمادی هنرمندان بسیاری در این هنر فعالیت می‌کنند.

وی فرشینه‌ مخمل‌بافی را نام دیگر گره‌زنی دانست و افزود: این هنر سابقه و قدمت تاریخی دارد و هنوز هم به عنوان یک هنر نو و جدید شناخته می‌شود و هنرمندان بسیاری در این عرصه فعالیت می‌کنند.

 انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.