سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - سه شنبه 23 دی 1393

قائم‌مقام ستاد احیای امر به معروف اصفهان:

شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید توأم با مهربانی همراه باشد

قائم‌مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: شیوه‌های برخورد در امر به معروف و نهی از منکر در سال‌های گذشته اشتباه بوده و باید امر به معروف و نهی از منکر توأم با مهربانی باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام مجتبی اخوان در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلپایگان که به میزبانی شورای شهر گلپایگان برگزار شده بود، اظهار کرد: اگر در خانواده‌ها اصول و آموزه‌های دینی از دوران کودکی به فرزندان آموزش داده شود، بنای اعتقادی آنان در جوانی مستحکم می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوه‌های برخورد در امر به معروف و نهی از منکر در سال‌های گذشته اشتباه بوده است، تصریح کرد: با خشونت و برخوردهای خشن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کارساز نخواهد بود.

قائم‌مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: برای اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر باید از راه‌کارهای علمی استفاده کرد و برخوردهای احساسی و خشن تاثیرگذار نخواهد بود.

وی ادامه داد: برای اینکه امر به معروف و نهی از منکر در مخاطب اثربخشی بیشتری داشته باشد باید توأم با مهربانی و عطوفت و زبان خوش همراه شود.

اخوان با اشاره به اینکه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دستگیری از مردم است و نه مچ‌گیری، بیان کرد: با توأم و ارتقای سطح فکری مردم و ترویج آموزه‌های دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه می‌شود.

امام جمعه گلپایگان نیز در ادامه گفت: طرح امام رئوف با هدف جمع‌آوری ماهواره از مردم و تحویل گیرنده‌های دیجیتال از سال گذشته در سراسر کشور اجرا شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی با بیان اینکه مردم استقبال خوبی از این طرح داشته‌اند، تصریح کرد: نیروهای نظامی و انتظامی با فرهنگ‌سازی در جامعه و اطلاع‌رسانی از آثار مخرب ماهواره در خانواده‌ها در اجرایی شدن این طرح موفق عمل کردند.

وی به قوانین جدیدی که در مجلس شورای اسلامی در مورد امر به معروف و نهی از منکر وضع شده است، پرداخت و افزود: انتظار می‌رود با اجرایی شدن قوانین جدید مجلس حوزه عملکردی آمران به معروف و ناهیان از منکر گسترش بیشتری پیدا کند و دولت هم اعتبارات مالی به این امر اختصاص دهد.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.