اصفهان شرق

۱۰ درصد مراکز درمان اعتیاد کشور در استان اصفهان قرار دارد

کدخبر: 49501
1393/10/23 در ساعت 13:00

به گزارش اصفهان شرق؛ مصطفی هادی‌زاده در نشستی که به منظور همفکری و بررسی راهکارهای اجتماعی‌کردن مبارزه با مواد مخدر با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزیر کشور دبیر این ستاد بوده و در استان‌ها نیز استاندار ریاست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را بر عهده داشته و کمیته‌های حقوقی، درمان، پیشگیری، توسعه مشارکت‌های مردمی، شناسایی اموال قاچاقچیان وموارد دیگر نیز در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان فعالیت دارند.

وی افزود: فرمانداران استان نیز به عنوان روسای شورای هماهنگی، هرکدام حکم جداگانه‌ای داشته که اکنون مشغول فعالیت هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان بیان کرد: 3 هزار و 750 شهید و 12 هزار و 500 جانباز در کشور برای مبارزه با موادمخدر جانفشانی کردند و با این وجود هرچه که پیش می‌رویم نرخ اعتیاد در کشور و استان رو به افزایش بوده و بنابراین اگر مبارزه با این پدیده شوم همه جانبه و اجتماعی نشده، تک تک مردم در این قضیه ورود پیدا نکنند و هر خانواده سپر دفاعی برای خود طراحی نکرده باشد، اعتیاد نیز او را فرا گرفته و آلوده می‌شود.

وی افزود: اکنون در بین خانواده‌های درگیر اعتیاد دو نوع خانواده معتاددار و معتادساز وجود داشته که تعداد خانواده‌های معتاددار کم، و خانواده‌های معتادساز زیاد است و در گذشته گفته می‌شد که اعتیاد شاه کلید ورود به آسیب‌های اجتماعی بوده اما امروز اعتیاد، حاکم بر تمام آسیب‌های اجتماعی است.

هادی‌زاده با بیان اینکه در استان فعالیت زیادی برای مبارزه با موادمخدر انجام شده که مردم اطلاعی ندارند، تصریح کرد: 10 درصد مراکز درمان اعتیاد کشور در استان اصفهان قرار داشته و ما رتبه 19 را در ابتلا به اعتیاد در میان استان‌های کشور داریم و رتبه چهارم کشفیات ملی مواد مخدر مربوط به استان اصفهان است.

وی با اظهار تاسف از اینکه اطلاعات خانواده‌ها از مواد روان‌گردان و صنعتی بسیار کم است، گفت: باید آموزش برای خانواده‌ها پیرامون موادمخدر به سمت آموزش به روز و صحیح رفته و برای شهرستان‌ها نیز آموزش صحیح در نظر گرفته شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با باین اینکه در سال جاری 10 جلسه با حضور استاندار برای مبارزه با موادمخدر گذاشته شده، اظهار داشت: امسال 151 جلسه با حضور فرمانداران استان‌هاپیرامون این موضوع برگزار شده است.

وی ادامه داد: بیش از 55 درصد از خانواده‌ها بعد از 3 تا 5 سال متوجه اعتیاد فرزند خود می‌شوند البته تنها 3 درصد از مردم کشور به اعتیاد مبتلا هستند اما با توجه به اینکه خانواده و بستگان درجه اول معتادان نیز درگیر این موضوع می‌شوند بنابراین بین 7 تا 10 میلیون نفر در کشور درگیر آسیب‌های ناشی از موادمخدر هستند.

غلامرضا قائدی‌ها، مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان نیز با بیان اینکه بر اساس روایات اگر شخصی به یاری شخص دیگری رفته و او را نجات دهد از آنچه خورشید بر آن می‌تابد با ارزش‌تر است، تصریح کرد: سیاست قطعی دولت تدبیر و امید اجتماعی‌کردن مبارزه با موادمخدر بوده تا همه خانواده‌های معتادساز و معتاددار درگیر موضوع شوند و نقش رسانه‌ها در این موضوع بسیار مهم است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم