سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - سه شنبه 23 دی 1393

مدیر‌کل میراث فرهنگی اصفهان:

صنعت گردشگری محور توسعه آینده استان اصفهان قرار می‌گیرد

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: صنعت گردشگری می‌تواند محور توسعه آینده استان باشد و در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های جدی عملیاتی شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ فریدون اللهیاری در همایش بزرگداشت امیر‌کبیر و تبیین سیاست‌ها و خدمات دولت تدبیر و امید که در سمیرم برگزار شد، اظهار داشت: پیشینه تاریخی شهرستان سمیرم و توان بالقوه مادی و معنوی شهرستان سمیرم شرایط ویژه‌ای را برای توسعه این منطقه فراهم کرده است.

وی افزود: شخصیت و کارکرد امیرکبیر صدراعظم فقید ایران در دوران قاجار نمادی روشن از تدبیر و تدبر در راستای سازندگی ایران در آن دوران حساس به شمار می‌رود، بنابراین همگی ما در کارکرد خود باید افرادی همچون امیرکبیر را الگوی خود قرار دهیم.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: اگر نگاهی به شرایط حساس ایران در آن عصر داشته باشیم در‌می‌یابیم که امیرکبیر در حالی که کشور به سمت یاس و ناامیدی پیش می‌‌رفته، بذری را کاشت که آیندگان از آن امید و تدبیر برداشت کردند.

وی تصریح کرد: امروز دولت تلاش می‌کند تا در همه امور و به ویژه در حوزه‌های مأموریت 3 گانه سازمان میراث فرهنگی، با تمسک جستن به اعتدال‌، تدبیر در امور کشور و ایجاد امید در جامعه ارتقا بخشد. بنابراین امروزه همگان به این نتیجه رسیده‌اند که بر‌اساس تجارب به دست آمده، به نظر می‌رسد بهترین راه‌کار برای اداره کشور در شرایط حساس کنونی بهره‌گیری از گفتمان اعتدال و دوری گزیدن از هرگونه افراط و تفریط همانند گذشته است.

اللهیاری به تبیین وضعیت ماموریت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی در استان پرداخت و گفت: با توجه به وجود 22 هزار اثر تاریخی و وجود نزدیک به یک‌سوم صنایع دستی جهان در اصفهان تلاش داریم تا این نکته را اثبات کنیم که میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری از محورهای اصلی توسعه استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اگر امروز نگاهی به نوسانات بازار نفت داشته باشیم بیش از هر زمان در‌می‌یابیم که دوران تک محصولی به پایان رسیده، بنابراین با توجه به کاهش درآمد نفت و اعمال برخی تحریم‌های غیر‌منصفانه‌، به نظر می‌رسد صنعت گردشگری جایگزین مناسبی برای نفت و صنایع وابسته به آن باشد‌.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان خاطرنشان کرد: توسعه صنعت گردشگری جدای از ارزش اقتصادی می‌تواند نقش مهمی در کاهش تبلیغات منفی علیه ایران و ناکام ماندن تئوری ایران هراسی داشته باشد، به گونه‌ای که رشد روز افزون ورود گردشگران در سال‌های 92 و نیمه نخست سال 93 اثبات‌کننده این نکته است‌. با این وصف دولت در برنامه ششم توسعه به توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی اهتمام ویژه‌ای کرده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی محیط زیست و کمبود آب و بروز خشکسالی ناگزیر هستیم تا به سمت توسعه صنعت گردشگری که صنعتی پاک بوده، حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.