سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - سه شنبه 23 دی 1393

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران عنوان کرد

غذاهای مفید در زمستان

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران غذاهای مفید در فصل زمستان را تشریح کرد.

به گزارش  اصفهان شرق؛ محمد علی زارعیان درباره تغذیه در فصول سرد سال اظهار داشت: در فصول سرد سال لازم است که از مصرف مواد خشک کننده بدن دوری کنیم.

به گفته وی به عنوان مثال مصرف غذاهایی مانند قارچ، سوسیس، کالباس، گوشت گاو، عدس و بادمجان به خصوص در افراد دارای مشکلات پوستی ممنوع است. به جای آن استفاده از غذاها و میوه های مناسب کمک کننده است.

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران افزود: میوه هایی مانند انار، سیب، لیمو شیرین و هویج مفید است. در کسانی که زمینه  آلرژی  ندارند انگور نیز میوه مناسبی است.

زارعیان ادامه داد: غذاها در فصول سرد سال بهتر است گرم میل شوند، بنابراین غذایی مانند الویه و مانند آن به دلایل مختلف و از جمله سرد بودن آن مناسب نیستند؛ در عوض غذاهایی مانند انواع آش و آبگوشت و خورش‎های مختلف می‎تواند در برنامه غذایی گنجانده شود. افزودن آلوبخارا، سیب، به و تمرهندی تازه به غذاها نیز بر حسب مورد و برای افراد مختلف می‎تواند مفید باشد.

وی اضافه کرد: به طور کلی لباس باید مناسب مزاج و منطقه زندگی فرد باشد. در فصول سال بهتر است از لباس‎های پشمی استفاده شود. اما در صورت حساسیت به پشم یا برای کودکان بهتر است لباس زیرین که در تماس با بدن است، از پنبه یا کتان باشد.

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران گفت: در مناطق سردسیر علاوه بر لباس از رختخواب پشمی نیز استفاده می شود.  در بیرون از منزل نیز پوشش باید به نحوی باشد که پوست بدن از تماس با بادهای سرد و خشک این فصول در امان باشند. این نکته را نباید فراموش کرد که افراد با پوست حساس در تماس با سرما به دلیل کم شدن خون رسانی به سطح پوست دچار تشدید مشکلات پوستی می‎شوند لذا باید از لباس‎های مناسب و گرم استفاده کنند.

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.