سرویس: اجتماعی 15:32 - جمعه 17 آبان 1392

امام جمعه شهر ورزنه:

برای خدا ببخشید و برای او متوقف شوید

امام جمعه شهر ورزنه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: عاشورا زنده نگه داشتن نام امام حسین(ع) نیست چرا که این بزرگوار با قیام خودش اسلام رازنده کرد.

jkij

حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ورزنه با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) اظهارداشت: دوستی مومن با مومن بزرگترین درجه ی ایمان است ویکی ازملاک های تقوی در درجه اول ایمان به خداست همانا کسانی که برای خدا دوستی، برای خدا ببخشند و برای خدا متوقف شوند و در یک کلام حرف زدن ونزدن و شرکت نکردن درمجلس گناه  برای رضایت خداوند باشد، ایمانشان کامل می گردد.

وی درادامه گفت: دوستی و دشمنی مومن برای خداست  و امام حسین (ع) دوستی با خدا را تا جایی که می تواند ادامه می دهد و آنجایی که قرار است قربانی کند فرزندان خود را به قربا نگاه می فرستد. باید درخود دید که چقدر کارهای ما برای خداست و قصد و نیت ما دوری ازشیطان  و جلب رضایت حق تعالیست.

حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق زاده در خطبه ‌دوم نماز جمعه این هفته شهر ورزنه  با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) گفت: ایامی که درآن واقع هستیم دو روز بسیار مهم درتاریخ اسلام  و حتی در تاریخ بشریت است. عاشورا زنده نگه داشتن نام امام حسین(ع) نیست چرا که این بزرگوار با قیام خودش اسلام رازنده کرد.

ایشان با اشاره به روز عاشورا بیان داشت: عاشورا روز انسانیت ،  روز نشان دادن اسلام ناب ،  روزحیات دین خدا که سببش خون خدا وجود نازنین حضرت امام حسین(ع) و یارانش و به اسارت رفتن عشیره ایشان است که همه در یک مسیر و آن هم مسیر عبودیت و بندگی خالصانه خداوند قرار گرفتند.

وی به دشمن که سعادت ابدی بشریت را به مطاع دروغین دنیا فروختند اشاره کرد وافزود: در برابر حسین (ع) شقاوت، مطامع دنیا و وعده های دروغین وهمچنین هوای نفس برافراد غلبه کرد که با این وعده های دروغین سعادت را از دست دادند وتا ابد برای خود لعن خریداری کردند اگر علی اصغر حسین را مظلوم میدانیم در برابر او شقاوت حرمله ملعون را نیز می بینیم.

hjuhu

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.