اصفهان شرق

آزادی و شرافت شعار امام حسین در صحرای کربلا بود

کدخبر: 4945
1392/08/17 در ساعت 15:27

1111111

به گزارش اصفهان شرق: نماز جمعه این هفته ی شهر نصر آباد جرقویه به امامت حجت الاسلام علیرضا فرهنگ برگزار شد. امام جمعه در ابتدای خطبه ها به قیام امام حسین (ع) اشاره و بیان داشت: قیام امام حسین مکتب الهی را به بشریت عرضه کرد که برگرفته از متن قرآن و سنت رسول الله است. در واقع قرآن و عترت دو منبع تفکیک ناپذیر می باشد که شباهت هایی با هم دارند.

1.    قرآن نوری است که بر قلب نازنین پیامبر نازل شد و این نور در عترت وجود دارد و دشمنان هیچگاه نتوانستند این نور را از این دو منبع اسلام پاک کنند.
2.    هدایتگری در قرآن و اهل بیت وجود دارد.
3.    دستورات کلام الهی و تلاوت قرآن موجب زنده شدن انسان می شود و این در فرامین اهل بیت وجود دارد و در باب هدایت می بایست در زندگی افراد مرور شود.

وی به شعار اساسی و الهی مکتب تربیتی  بر گرفته از قیام امام حسین اشاره و گفت: شعار امام حسین و یارانش زندگی و مرگ با عزت بود و این شعار آزادی و شرافت در کربلا می باشد.

امام جمعه به ارائه دو الگو برای مرگ که در کربلا برای بشریت  بود، اشاره و افزود: عده ای مرگ را پایان زندگی و نابودی خود می دانستند و تصورشان این بود که بعد از مرگ مورد باز و خواست قرار نخواهند گرفت. قرآن این افراد را که همان یزیدیان در صحرای کربلا بودند مواخذه می کند و طبق آیه 38 سوره نمل جواب آنها را داد.

در مقابل این افراد عده ای مرگ را شروع زندگی جدید و آزاد شدن از قفس تنگ دنیا می دانند و این تفکر از مرگ در آیه ی 154 سوره ی بقره گواه خوبی در این زمینه می باشد.

سعی کنیم تا جزو گروه دومی باشیم که ممات و حیات ما الهی باشد و در این راستا در زیارت عاشورای امام حسین هم می خوانیم که خدایا زندگی ما را زندگی محمد و آلش و مرگ ما را مرگ محمد و آلش قرار بده و این برگرفته از آیه 162 سوره انعام است.

مرگ با عزتی که امام حسین در برابر زندگی با ذلت از خدا خواست نتیجه زندگی با عزت امام حسین(ع) بود.

هر کسی در سایه بندگی خدا زندگی کرد همانطور که حیاتش با عزت است مماتش با عزت می شود و می توان عوامل رسیدن به این چنین زندگی را در چند عامل دانست:
1.    ایمان در پرتو عمل صالح
2.    آخرت گرایی در مقابل دنیا گرایی و زندگی در پرتو ولایت.

خطبه دوم

امام جمعه در خطبه دوم به روز جهانی علی اصغر اشاره و گفت: این سنت و برگزاری همایش علی اصغر در فهماندن این نکته که عالم بفهمد که مظلومیت امام حسین تا چه اندازه بود، کار بسیار خوبی است و مادرانی که فرزندن خود را روی دستان خود گرفته اند هدفشان این است که فرزندانشان در رکاب امام زمان باشند.

حجت الاسلام فرهنگ در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در آستانه ی 13 آبان اشاره و گفت: رهبر در سخنان خود یک بار دیگر به دشمنی و خیانت ها ی آمریکا اشاره فرمودند، لذا برای شناخت دشمن می بایست به پیشینه ی ظلم های دشمن و شناخت آنها بپردازیم. خوی استکباری هنوز در آمریکا است لذا باید تحلیل های درستی داشته و فریب خنده ی آمریکا را نخوریم.

وی با استناد به بیانات رهبری ادامه داد: آمریکا غرق مشکلات اساسی است و ایران مشکل اساسی ندارد و می تواند با برنامه ریزی حساب شده از دشواری ها عبور کند و وضع ایران به مراتب از آمریکا بهتر می باشد.

امام جمعه به اعتماد مقام معظم رهبری بهتیم مذاکره کننده اشاره و افزود: آقا در بیانات گهر بار خود فرمودند که به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و اینها فرزندان انقلاب هستند و سازشگر نیستند.

وی ادبیات عالی در سخنان رهبر را موجب اعتبار در کشود در برابر تبلیغات سوء دشمن و عقب نشینی جبهه استکبار دانستند.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در پایان به ندای هیهات من الذ له فرزند امام حسین و شاگرد مکتب حسینی در برابر یزیدیان زمان اشاره و افزود: استکبار از همین ها می ترسد و فشار بر ایران وارد می کند و مساله هسته ای بهانه ای بیشتر نیست.