سرویس: تولیدی » خبر پوششی 22:33 - یکشنبه 21 دی 1393

در جلسه ستاد اقامه نماز بخش بن رود مطرح شد:

احداث مسجد مسکن مهر شهر ورزنه مورد توجه مسئولین قرار گیرد

امام جمعه ورزنه گفت: نهادهاي تأثيرگذار در رشد فكري و مذهبي كودكان توجه ويژه‌اي داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: جلسه ستاد اقامه نماز بخش بن رود با حضور مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز استان و مسئولین ادارات در محل سالن اجتماعات بخشداری برگزار گردید.


حجت الاسلام رنجبر با اشاره به آثار نماز در جامعه اظهار داشت: موضوع نماز مسئله فطری انسانها است و حساسیت افراد و مسئولین نسبت به اقامه نماز در حد توانشان باید انجام شود.
مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز استان با توجه به وجود 20000 آیات و روایات مربوط به نماز، به اهمیت نماز این فریضه دینی اشاره نمود و گفت: اولین واجبی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است نماز است و اولین نمازجماعت به امامت پیامبر(ص) اقامه گردیده است و پیامبر 13 سال فقط مبلغ امرنماز بودند و همچنین آیات مربوط به نماز دراین مدت بر پیامبر(ص) نازل گردیده است.

DSC00481
وی با اشاره به اصول اقامه نماز بر اهمیت خواندن نماز اول وقت و آثار آن در زندگی و خانواده به عنوان اصل اول و اقامه نماز جماعت بر اصل دوم تاکید کرد.
حجت الاسلام صادق زاده در خصوص فریضه نماز، مباحث نماز، توجه ویژه اداره آموزش و پرورش به اقامه نماز جماعت دانش آموزان، اقامه نمازجماعت در مدارس شهر و روستاها، اقامه نماز جماعت درروزهای پنج شنبه و جمعه در سایت تفریحی واحه و پیگیری حضور روحانیون محلی در بخش مطالبی بیان کرد.
امام جمعه ورزنه با تاكيد بر اينكه بايد به بهترين نحو افراد را به خواندن و اقامه نماز جذب كرد، افزود: همگان بايد متوجه اين موضوع باشيم كه با اخلاق نيكو و پسنديده بهتر مي‌توان كودكان و نوجوانان را جذب نماز كرد.
وي تصريح كرد: نهادهاي تأثيرگذار در رشد فكري و مذهبي كودكان گروه همسالان، خانواده و مدرسه را تشكيل مي‌دهند كه بايد توجه ويژه‌اي به آنها كرد.


صادقی بخشدار بن رود با بيان اينكه دشمن از اثراتي كه نماز در افراد دارد آگاه است و از آن وحشت دارد، خاطرنشان كرد: دشمن نسبت به نماز بسيار حساس است و سعي دارد افراد و به ويژه نوجوانان و جوانان را از آن غافل كند.
گفتنی است پیگیری احداث مسجد و مجموعه فرهنگی در مجموعه مسکونی مهر ورزنه با توجه به وجود بیش از 400 خانوار از طریق راه و شهرسازی، اوقاف و امورخیریه و ستاد اقامه نماز شهرستان و همچنین جذب خیرین محلی و شهرستانی برای احداث نمازخانه در مدارس فاقد نمازخانه در بخش از طریق مسئولین و ستاد اقامه نماز شهرستان از موضوعات مهم این جلسه بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.