سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 07:08 - دوشنبه 22 دی 1393

در انجمن میراث فرهنگی شهر حسن آباد مطرح شد:

راه اندازی موزه مردم شناسی جرقویه علیا در آینده نزدیک

شهردار حسن آباد گفت: آثار تاریخی و باستانی نشانگر هویت تاریخی یک قوم و کشور بحساب می آید.

به گزارش اصفهان شرق: جلسه ای جهت هم اندیشی در مورد تشکیل انجمن حمایت و نگهداری از میراث فرهنگی منطقه جرقویه علیا و شهر حسن آباد با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی و فرهنگ دوستان شهر در محل شهرداری تشکیل شد.

DSC03887
حسین ایروانی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا در مورد اهداف این انجمن چنین گفت: آثار باستانی و تاریخی هر شهر و محله ای نشانگر هویت تاریخی آن محل و آن کشور می باشد و حفظ و پاسداری از آن نیز یک وظیفه ملی است.
شهردار شهر حسن آباد بی توجهی برخی از مسئولان را در زمینه آثار تاریخی باعث نابودی آن خواند و تصریح کرد: منطقه شرق اصفهان، شهر حسن آباد و روستا های هم جوار با تاریخ چند صد ساله خود دارای آثار و بناهایی با ارزش هستند که توجه به آنها می تواند صنعت توریسم و گردشگری را در این منطقه هر چه بیشتر تقویت کند ولیکن متاسفانه بی توجهی مسئولان و مردم به حفظ و نگهداری از این آثار گرانبهاءعلاوه بر نابودی آنها موجب متضرر شدن از نظر فرهنگی و اقتصادی شده است.

DSC03888
وی در ادامه افزود: با توجه به آثار و وسائل باقی مانده در این منطقه که بسیار قدیمی و با ارزش می باشند شهرداری با همکاری فرهنگ دوستان شهر و منطقه درصدد ایجاد انجمن حمایت و نگهداری از این آثار می باشد که به دنبال آن موزه مردم شناسی جرقویه علیا نیز در شهر حسن آباد ایجاد خواهد شد.
شهردار شهر حسن آباد تاکید کرد: در این جلسه هم اندیشی کارگروه هایی مشخص شد و هر گروه حوزه کاری خود را مشخص کرده و به سرعت دنبال می کند، همچنین مکانی در چند روز آینده جهت جمع آوری وسائل سنتی و قدیمی مشخص خواهد شد تا به لطف خدا و به مرور موزه مردم شناسی شهر خود را نمایان سازد.
در ادامه حسن قیصری شهروند حسن آبادی ساکن اصفهان گفت: باید با تمام نیرو و امکانات از این آثار که اجدادمان با زحمات زیاد ساختند و آنها را در اختیار ما گذاشتند نگهداری کنیم.
وی با اشاره به آثار تاریخی از جمله( تپه های ماسه ای، دژکوه، برجهای و کبوتر خانه ها، سندهای معتبر تاریخی، وسائل قدیمی موجود در منازل و …. ) خاطرنشان کرد: باید همه در آگاه کردن مردم جهت حفظ و نگهداری آثار تاریخی منطقه بپاخیزیم و احساس مسئولیت کنیم تا بتوانیم صنعت توریسم را احیا کرده و قدم مثبت در این زمینه برداریم.

 

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “راه اندازی موزه مردم شناسی جرقویه علیا در آینده نزدیک”

  1. سلام
    نوش دارو، بعداز مرگ سهراب

  2. انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهر حسن اباد جرقويه عليا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.