سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - دوشنبه 22 دی 1393

امام جمعه اصفهان:

پوشیدن لباس روحانیت مسؤلیت آور است

امام جمعه اصفهان گفت: کسی که لباس روحانیت را می‌‌پوشد یعنی هدف خود که هدایت‌گری بوده را فریاد می‌زند و پوشیدن لباس روحانیت مسؤلیت آور است.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌‌نژاد به مناسبت میلاد پر‌خیر و برکت رسول خدا (ص) در مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه اصفهان، به مسئولیت طلاب پس از پوشیدن لباس اشاره کرد و اظهار داشت: با استناد به حدیث شریف “کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم ” کسی که لباس روحانیت می‌پوشد باید عملش برای مردم درس باشد.

وی افزود: کسی که به لباس روحانیت ملبس شده، باید در همه رفتارها و برخوردهای خود دقت کرده و در همه امور شئون اسلامی را رعایت کند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: تجربه نشان داده، که روحانیونی عامل نشر اخلاق و سبب خیر و برکت در جامعه بودند که در ملتزم به اخلاق اسلامی بوده و آداب معاشرت اسلامی را رعایت می‌کردند.

وی تصریح کرد: شهید مطهری که انسانی باوقار، محترم و اثرگذار بود، به گفته همسرشان حتی در منزل هم هنگام خواندن نماز لباس روحانیت خود را کامل ‌پوشیده و نماز می‌خواند.

آیت‌الله طباطبایی‌‌نژاد ادامه داد: کسی که لباس روحانیت را می‌‌پوشد یعنی هدف خود که هدایت‌گری بوده را فریاد می‌زند، بنابراین باید قبل از آنکه دیگران را هدایت کند، به اصلاح خود بپردازد.

وی به روایتی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: کسی که می‌خواهد ولایت قومی را به دست گیرد، باید قبل از آنکه آن‌ها را اصلاح کند، به اصلاح خود بپردازد، که در غیر این صورت مانند کسی بوده که بخواهد سایه یک چوب کج را راست کند، قبل از اینکه خود چوب را راست کند.

امام جمعه اصفهان خاطر‌نشان کرد: با وجود همه مشکلاتی که برای روحانیون وجود دارد، ولی اگر کسی بتواند به معنای واقعی روحانی درستی باشد، آن‌چنان مأجور بوده که بر‌اساس روایات بر بال ملائک راه می‌رود.

وی با اشاره به روایتی اظهار داشت: در روز قیامت هیچ‌کس پشیمان‌‌تر از فردی نیست که دیگران را راهنمایی و به راه راست هدایت کرده و خود او عامل به سخنان خود نبوده است.

آیت‌الله طباطبایی‌‌نژاد به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند که هیچ‌کس را به کاری امر نکردم مگر اینکه خودم آن کار را انجام داده باشم و هیچ‌کس را از کاری منع نکردم مگر اینکه قبل از آن خودم آن کار را ترک کرده باشم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.