سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - دوشنبه 22 دی 1393

رئیس واحد انرژی سازمان نظام مهندسی اصفهان:

سومین همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس واحد انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: اردیبهشت سال آینده سومین دوره از این همایش را با رویکرد توسعه پایدار در اصفهان برگزار می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ احمدرضا طاهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث تغییرات اقلیمی بحث روز جامعه جهانی است، اظهار داشت: سرمنشا بحران‌های اقلیمی، بحران‌های زیست محیطی است و زمانی که در صنایح بحث‌های زیست محیطی را رعایت نکنیم بحران‌های ریست محیطی و اقلیمی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: باید در ساخت سازه‌های صنعتی اقلیم را دخیل کرده و با این نگاه برای نخستین مرتبه نخستین همایش اقلیم، ساختمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی را صورت دادیم و اردیبهشت سال آینده نیز سومین دوره از این همایش را با رویکرد توسعه پایدار در اصفهان برگزار می‌کنیم.

رئیس واحد انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان افزود: همه ارگان‌های مرتبط با ساخت و ساز زیرنظر وزارت نیرو متعهد شدند تا مباحث بهره‌گیری از انرژی را با همکاری هم پیش برده و دبیرخانه الزامات زیست محیطی در فرآیند تولید به اصفهان واگذار شده است.

وی پیرامون سازمان‌های مشارکت‌دهنده با سازمان نظام مهندسی در سومین همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی گفت: وزارت نیرو، استانداری، اداره راه وشهرسازی، سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، شورای شهر و شهرداری، سازمان محیط زیست و سایر دستگاه‌های مرتبط با موضوع همایش همکاری خود را با دبیرخانه همایش اعلام کردندو تلاش شده تا مقالات در مجله برنامه‌ریزی و سیاست‌های انرژی، نشریه انرژی ایران و نشریه دانش‌نما به چاپ برسد.

طاهری پیرامون محورهای کنفرانس همایش اظهار داشت: جایگاه مدیریت و اقتصاد انرژی، قانون اصلاح الگوی مصرف و هدفمندی یارانه‌ها در بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر، نقش معماری در طراحی بهینه ساختمان، نقش مقررات ملی ساختمان در بهینه‌سازی انرژی، الزمات زیست محیطی در تولید، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر با کاربرد عملی در ساختمان و آب و سایر منابع در ساختمان از جمله موضوعات کنفرانس در همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

وی ادامه داد: کلیه اساتید، کارشناسان و دانشجویان رشته‌های عمران، معماری، برق و مکانیک می‌توانند تجربیات خود را در زمینه محورهای آن به دبیرخانه آن ارسال کنند.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.