سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - دوشنبه 22 دی 1393

مدیرکل ارشاد اصفهان

طرح تاکسی گردشگری در شهر تاریخی اصفهان اجرا شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تردد گردشگران خارجی در اصفهان باید اصولی، با امنیت و آرامش و همراه با اطلاعات باشد بنابراین پیشنهاد طرح تاکسی گردشگری مطرح شده و منتظر تصویب در شورای شهر اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی پیرامون زیرساخت‌های فرهنگی برای جذب گردشگر خارجی در اصفهان اظهار داشت: در شورای فرهنگ عمومی مصوباتی داشتیم و بحث فرهنگی حضور گردشگر خارجی را مورد بررسی قرار دادیم زیرا زمانی که گردشگر وارد شهر ما می‌شود بخشی از فرهنگ عمومی ما می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور میانگین سالانه 200 گردشگر خارجی وارد اصفهان می‌شوند که غالباً گردشگران فرهیخته و فرهنگی هستند، افزود: از جمله مصوبات حضور گردشگران خارجی در اصفهان این بوده که تردد گردشگران خارجی در شهر باید منطقی و اصولی با امنیت و آرامش و با اطلاعات باشد که پیشنهاد طرح تاکسی گردشگری مطرح شد که این طرح توسط شهرداری بررسی شد و اکنون منتظر تصویب در شورای اسلامی شهر اصفهان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به افتتاح میز اصفهان‌شناسی در میدان امام(ره) تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی، این هدف تعیین شد که دفتر آن در میدان امام(ره) اصفهان دایر شده تا گردشگران خارجی در کنار بازدید از مجموعه میدان امام(ره) با ارزش‌ها و عرف‌های فرهنگ اصفهان و سنت‌های جاری در بین مردم اصفهان آشنا شوند و در کنار آن نیز در 14 سفره‌خانه و هتل اصفهان نقالی‌خوانی و موسیقی سنتی اجرا شود.

وی با بیان اینکه بخشی از فرهنگ اصفهان علما و مفاخر بوده که بقاع این شخصیت‌ها می‌تواند مقصد گردشگران باشد، افزود: آشنائی دقیق با هنرهای ظریف اصفهان از دیگر اهداف دفتر میز اصفهان‌شناسی بوده که گردشگران خارجی با حضور در اصفهان، در کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند و برای آنها گواهی آموزشی اصفهان شناسی صادر می‌شود.

‌قطبی خاطرنشان کرد: این موضوع سبب می‌شود که زمانی که گردشگر خارجی به اصفهان سفر می‌کند با یک دستاورد و سوغات علمی و فرهنگی برگردد و با هویت و روح فرهنگ اصفهان آشنا شود.

وی افزود: این مسئله برای محتوای علمی و هنری این طرح از ظرفیت‌های هنرمندان اصفهان استفاده شده و کلاس‌های آموزشی نیز توسط خود هنرمندان از جمله اجرای نقالی‌خوانی، تعزیه، موسیقی سنتی و هنرهای نمایشی و دیگر هنرها هدایت می‌شود.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.